|
Inlägg #41: Postat: 2002-11-21 17:13:00
|
|
Mike |
Solveig utgav sig aldrig för att beskriva hela sanningen. Lagen i fråga är avsedd att skydda de prostituerade. Alltså är anses ett brott övergrepp begånget. Sen spelar ordalydelsen ingen roll.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2002-11-21 17:16:00
|
|
Lena V |
Mike: Jag har aldrig utgivit mig för att beskriva hela sanningen. Så enkelt är det. Du får gärna maila mig, det är rätt ointressant att fortsätta här, jag ser ju hur gärna du vill "sätta" dit mig, istället för att diskutera sakfrågorna. Min adress är: lena_katarinahotmail.com. Come on Mike, jag är redo :D:D:D
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2002-11-21 17:28:00
|
|
Lena V |
Mike: Suck. Alla brott är övergrepp, men alla brott är inte sexuella övergrepp. Eller hur? Lagen om förbud mot att köpa sexuella tjänster är inte samma lag som lagen om sexuella övergrepp. Äh fan, ta det via mailen istället. Detta har urartat till ordrytteri istället för diskussion, tyvärr.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2002-11-21 17:32:00
|
|
Mike |
Tack för inbjudan men jag tror ämnet är uttömt. Visst ville jag "sätta dit dig" - med hållbara argument. Om det lyckats får andra bedöma.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2002-11-21 17:38:00
|
|
Lena V |
Mike: Ok, det accepterar jag. Kan tycka att det är lite synd att många debatter i första hand handlar om att "sätta dit" motparten. Det blir lätt att man lägger åsikter den andre inte har, i dennes mun, för att vinna poäng. Det för inte debatten framåt och blir gärna okonstruktivt istället. Men jag väljer att tacka dig för denna. Tack.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2002-11-22 00:10:00
|
|
d |
I riktiga konflikter krig är det mera regel än undantag att man döljer sina riktiga avsikter samt förvränger motståndarens avsikter. Det går helt enkelt inte att veta vem man kan lita på. Dagens verbala och massmediala konflikt mellan män och kvinnor är bara ett exempel på det.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2002-11-22 00:16:00
|
|
d |
Personligen har jag blivit mer och mer övertygad om att många i de feministiska leden egentligen inte visar sina avsikter öppet, deras motiv är i själva verket någonting helt annat än jämnställdhet. Även om du Lena V inte tillhör en av dem så vet jag att de finns.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2002-11-22 00:18:00
|
|
d |
Har man t.ex. någonsin Hört Margareta Winberg uttrycka sig för män i någon fråga. Efter rapporten som visar på att killar klarar sig sämmre i skolan vore det väl läge, men inte det inte. För Margareta är väl egentligen inte ute efter jämnställdhet.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2002-11-22 00:25:00
|
|
d |
Så bortsett från vissa okänsliga kommentarer om att "sex inte är en rättighet" så tycker jag inte att det är det här som är den viktiga debatten. Jag förlitar mig på att människor som vill allas bästa borde kunna komma fram till en bra lösning i prostitutionsfrågan. Den viktiga frågan är vem som i feminismens namn ständigt för fram en sexistisk bild riktad mot mannen? Vem vill förstöra samhället?
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2002-11-22 00:30:00
|
|
d |
Jag tror att den största orsaken till varför Solveig får mycket manligt stöd beror på att hon kan diskutera ämnet utan negativa fördommar om mannen; att män skulle vara egoistiska och osensuella pedofiljävlar som förtrycker kvinnor. Kan du det?
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2002-11-22 00:36:00
|
|
d |
Själv så tror jag att prostitution är någonting man borde vara försiktig med. Men som man kanske inte bara ska se som någonting ont: Jag kan t.ex. tänka mig att ha statlig prostitution som en utväg för t.ex. handikappade, förutsatt att sexarbetarnas arbetsförhållanden är bra. Det är en fundering man kan ha tycker jag.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2002-11-22 00:41:00
|
|
d |
Men som sagt, det är inte det som är den viktiga debatten. Den viktiga frågan är ifall det finns någon vilja till samförstånd att utgå ifrån eller om det hela handlar om att "ge pedofiljävlarna på käften" respektive "ge femenistjävlarna vad de tål".
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2002-11-22 12:08:00
|
|
Kalle G |
Debatten är visst slut, synd. Ett sista ord bara, visst gäller det att hålla isär begreppen och inte lägga ord i motståndarens mun, Lena. Men DU sa "att köpa sex är inget övergrepp, i lagens mening". Jag frågade varför det är olagligt om det inte är ett övergrepp? Då svänger DU om och säger lagen skiljer på sexuella inköp och sexuella övergrepp 34. Javisst, jag har väl inte påstått annat heller! Och sen dra sig ur debatten med ursäkten att man får åsikter lagda i sin mun...
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2002-11-22 14:12:00
|
|
Mike |
Kalle G: Ang Svar 53. Jo, ja lade också märke till det men det var ju något av ett sidospår. d: Instämmer. Argumenten mot sexindustrin är fulla av moralismer och generaliseringar. Försöker man nyansera blir man ofta misstänkligjord. För mig handlar det om individens frihet och ansvar har inte själv behov råd att gå till prostitierade.
|
| |