|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-20 20:47:00
|
|
Lena V |
Näe, dom vill nog helst av allt vara en god maka och en god barnuppfostrare. Passa upp på familjen och maken för att sedan skicka honom till en parant dam när maken - som är modern nog att inte förtränga sina sexuella lustar - känner att han är kåt. För det vill ju inte alla människor vara...åh sorry, det vill ju inte alla kvinnor vara. Ve och fasa var bara förnamnet, Mike.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-20 20:47:00
|
|
Lena V |
Näe, dom vill nog helst av allt vara en god maka och en god barnuppfostrare. Passa upp på familjen och maken för att sedan skicka honom till en parant dam när maken - som är modern nog att inte förtränga sina sexuella lustar - känner att han är kåt. För det vill ju inte alla människor vara...åh sorry, det vill ju inte alla kvinnor vara. Ve och fasa var bara förnamnet, Mike.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-20 23:45:00
|
|
Mike |
Det finns naturligtvis många "kåta" kvinnor som är gifta med män som tappat lusten också. Om de väljer att gå utanför äktenskapet förhållandet för sex är en smaksak. Det jag försökte säga är att alla inte passar in i din mall av hur moderna människor "borde" tycka och tänka. Var inte så trångsynt!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-21 00:37:00
|
|
Lena V |
Tvärtom, Mike! Jag är vidöppen. Men face the facts, även om du inte verkar gilla iden om att kvinnor bejakar sin sexualitet idag. För hur annars ska jag tolka det faktum att du kallar mig trångsynt när jag påpekar att många kvinnor idag vågar vara kåta på ett annat sätt än i förrgår? Är inte det ett underbart steg framåt? Att dom vågar ta för sig och njuta?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-21 00:39:00
|
|
Lena V |
Och en liten sak...jag har aldrig någonsin sagt att jag har en mall som alla "borde" använda, som alla "borde" tycka efter. Läs texten igen, pls, innan du lägger fram såna formuleringar. Det har ju inte med sakfrågan att göra, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-21 13:42:00
|
|
Mike |
Jag uppfattade din text som ett förkastande av Solveigs beskrivning av verkligheten. Istället förklarade du hur "dagens moderna kvinnor" tycker och tänker. Om jag missförstod så är det ju bra. Kåta kvinnor har jag inget emot, tro mig. Jag önskar att de var fler och kåtare! ;-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-21 14:28:00
|
|
Lena V |
Nej du missförstod mig inte. Jag tycker att Solveigs beskrivning är långt från verkligheten. Den enda prostituerade hon beskriver är en "parant dam" som med glädje tar emot dom stackars kåta män som inte fått utlösning hemma hos den trötta hemmafrun som efter dagens slit inte orkar idka sexuell samvaro. Jag tycker den bilden är långt ifrån verkligheten och låter som ett utdrag ur en gammal pilsnerfilm.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-21 14:40:00
|
|
kalle ku |
Jag tror säkert att det finns en massa paranta män där ute som kan hjälpa alla dessa ensamma kåta kvinnor med sexuella tjänster mot en förtjänst.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-21 15:01:00
|
|
Mike |
Det kanske finns mer än en verklighet Lena.... Kanske den bild vi får vi media om prostitution inte är hela sanningen. Vad tror du?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-11-21 16:25:00
|
|
Lena V |
Mike: absolut! Det finns massor av verkligheter, men en av dom alla är den som är mest vanlig. Eller, vad tror du?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-11-21 17:02:00
|
|
Mike |
Och eftersom det är "den vanligare enligt dig versionen" som vi dagligen bombarderas med och som uppmärksammas i medierna så kände du att det var nödvändigt att skälla ut solveig för att hon lanserade en "alternativ" mindre vanlig verklighet?????
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-11-21 17:09:00
|
|
Lena V |
Jaa, jag tyckte nämligen att Solveigs alternativ var makalöst dåligt genomtänkt och så fjärran från verkligheten att det var nästan läskigt. Det är min åsikt och jag står för den, vågar föra ut den på ett allmänt forum och tar debatten med dom som inte håller med mig.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-11-21 17:39:00
|
|
Mike |
Då är vi överens om att du lyckades i din avsikt att sparka in en dörr som redan sparkats in av ett otal proffstyckare. Jag tycker dock inte att det är "läskigt" att du har andra åsikter än jag eller solveig. Jag tycker det är helt OK.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-11-21 17:47:00
|
|
Lena V |
Jo, hellre det än att proffstycka anonymt. Det känns hederligare på nåt sätt att våga stå för det man tycker, även om det är PK. Jag tycker inte heller att det är läskigt att ni har andra åsikter än mig. Däremot tycker jag att en del av åsikterna är läskigt främmande, för mig.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-11-22 08:42:00
|
|
Kalle G |
Dåligt genomtänkt och verklighetsfrämmande? Eeeh, jag fick intrycket att det var ett fall ur verkligheten som hon berättade om?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-11-22 14:20:00
|
|
Mike |
Helt ovetenskapligt skulle jag gissa att den delen av prostitutionen som "sköts snyggt" är mycket större än man tror. Men den drar inte till sig rubriker i samma utsträckning.
|
| |