Håkan Hellström var pinsam

Inlägg #1: Postat: 2002-11-19 14:47:00
Johan
De som säger att Håkan H inte kan sjunga har ju inte förstått essensen i popmusik. De kan lika gärna köpa Helmut Lotti eller Jöback eftersom det enda de är ute efter är tonsäkert blaj utan vare sig känsla eller glädje.

Sen, kan man givetvis diskutera vad i hela friden Håkan Hellström gjorde på fotbollsgalan...

Och, slutligen, någon borde sagt till honom att man kan ha för mycket sambatrummor på en skiva... har redan tröttnat på "Det är så jag säger det".
Inlägg #2: Postat: 2002-11-19 15:30:00
Bertram
Hej igen käre namne! Jag tycker att du har väldigt fel i detta. HH sjunger med inlevelse och är dessutom en väldigt bra låtsnickrare. Han kanske inte träffar alla toner rätt alltid, men det är nog meningen och spelar hur som helst ingen roll.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-19 17:53:00
bertram
Jodå, jag förstår visst vad popmusik går ut på. Men all musik – oavsett om det är pop eller klassisk musik –handlar om att behandla toner enligt vissa regler som faktiskt gäller all musik. Tyvärr klarar inte HH detta. Han kanske kunde börja med hiphop, där behövs ju bara ett någorlunda taktsinne. Och det finns för övrigt ingen som helst motsättning mellan musikalitet å ena sidan och känsla och glädje å den andra.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-20 10:28:00
Martin
korkat bertramliten begynnelsebokstav. Håkan Hellström säljer skivor trots att han inte hållit sig till dina "regler". Hur kan det komma sig?
Inlägg #5: Postat: 2002-11-20 15:31:00
Bertram
Nä, bertram du har fel. Det finns inga regler för hur musik skall spelas, sjungas osv. Bara dina egna öron sätter gränserna.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-22 10:57:00
Niklas J
Nja du bertram, de "reglerna" gäller inte all musik - enbart västerländsk. Det vi kallar kvarts- och halvtoner finns i andra musikkulturer som helt naturliga inslag.
Laddar...