Inlägg #1: Postat: 2002-11-19 15:27:00
|
Bertram |
Var har du varit de senaste åren Anna?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-19 17:01:00
|
Anna Li |
Upptagen av småbarn, snoriga näsor, amning, graviditet, matlagning, husköp, husfix samt ett krävande jobb.....Lyssnar aldrig på radio, ser sällan på TV, läser sällan kultursidorna eftersom jag ändå aldrig kommer iväg på bio.
Läser böcker om barnpsykologi, städar på dagis, går på föräldramöten och julpyssel samt barnteater...Förklarar det saken?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-20 15:35:00
|
Bertram |
I ärlighetens namn - nej, det gör det inte. Jag tror att du egentligen både hört och sett HH flera gånger utan att egentligen ha kopplat. Löpsedlar, "hissmusik" och liknande är svåra att undgå.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-20 17:07:00
|
Anna Li |
Jag har hört mkt talas om honom, men aldrig hört ngn låt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-20 20:31:00
|
Marcus P |
Jag har då inte råkat höra Hellström speciellt ofta. Nån gång på krogen kanske, och på radio förstås, men knappast på ICA. Däremot har jag ju lyssnat på karln.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-21 10:09:00
|
Bertram |
Kanske inte på ICA men i affärer som säljer skivor, kläder, sportprylar, barnvagnar, skor, lösskägg, fotorullar m.m. Dessutom kan de väl tänkas köra ut radio i ICA och Konsum? Och så har vi stormarknader och gallerior... Ser ni vad många typer av affärer jag kan! :
Allvarligt talat, jag är bara förvånad hur man, boendes i Sverige, kan ha undgått HH de senaste åren. Ytterligare ett bevis på hur olika folk är.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-21 13:47:00
|
Marcus P |
Själv har jag så gott som helt undgått att höra Britney Spears - med undantag för krogen och folk runtomkring som har dålig musiksmak.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-21 13:49:00
|
Marcus P |
Och om grammatiken i det inlägget kan man ju säga ett o annat...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-21 16:02:00
|
Bertram |
Jag tycker att man hör båda artisterna runt omkring och överallt hela tiden. Jag gillar iofs Hellström så det gör inte så mycket. Frk Spears var ju verkligen överallt ett tag. Tittar ni inte ens på dags- och/eller kvällstidningarnas hemsidor? Ni går ju in här titt som tätt.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-11-21 18:42:00
|
Anna Li |
en i sig absurd debatt där jag på något sätt ska försvara sannolikheten i att jag inte har hört HH. Det måste jag väl ändå veta bäst själv?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-11-21 19:20:00
|
Bertram |
Nej, nej, nej! Hur tror du det skulle se ut om alla gick omkring och visste själva vad det sett och hört!? Herregud Anna, kom igen nu. :
Vi kan väl kalla detta för elektroniskt kafferep i stället för debatt så kanske det går bättre?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-11-22 10:51:00
|
Niklas J |
Grejen är väl att man mycket väl kan ha hört låtarna, utan att ha en aning om vad de heter eller vem eller vilka som sjunger. Min farsa kan till exempel hela David Bowies skivkatalog, men har inte en aning om det. ;-
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-11-27 11:37:00
|
louise |
Jag tycker det är förståeligt att tiden med barn isolerat dig från vad som händer, men intressantare att det uppenbarligen gjort dig intolerant, snabb att döma och ointresserad av att ta till dig kulturen när du utsätts för den. du verkar inte kunna ge nån nyanserad kritik precis. öppna ögonen och sinnet på nytt, kära småbarnsmor.
|
|