|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-20 10:23:00
|
|
David |
Är det så? Vem ställer dessa frågor? Används dessa frågor i bedömningen?I sånt fall är det ju väldigt illa. Men visa mig bevis. Jag tror varken på dig, ML , eller någon annan som gjort inlägg i den här debatten.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-20 14:15:00
|
|
jenny |
Jag vet vad man frågade mig under en förundersökning som lades ner och jag vet vad en vän till mig fick för frågor i rätten när hon hade blivit våldtagen, och att de anklagade inte fick samma typ av frågor. Samt citat ur rättegångsprotokoll i Wennstams bok - x antal. Är detta svårare att tro än att professorer i astrofysik kränger korv på torget bara för att de bryter?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-20 18:43:00
|
|
Magdalena |
Davis,det är precis så. Det relevnata vore ju att fråga om förövarens tidigare liv,men man frågar i stället offret. Är det så att hon har haft många sexpartners innan anses hon som mindre trovärdig. Frivilligt sex och våldtäkt är tydligen samma sak...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-21 14:42:00
|
|
David |
Vad exakt ställde dom för frågor? Att fråga hur full man var kan ju vara relevant men att ställa frågor om sexvanor saknar ju helt relevans. Skulle fortfarande vilja se riktiga bevis. En undersökning kanske skulle behövas.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-25 18:24:00
|
|
jenny |
Du kan maila Katarina Wennstam på aftonbladet, tror hon jobbar där. Hon kanske kan CITERA ur RÄTTEGÅNGSPROTOKOLLEN igen, för din skull? Annars är det väl bara att kolla så många sådana du kan, om de är offentliga, vill säga.
|
| |