Heder åt horan

Inlägg #1: Postat: 2002-11-18 17:52:00
solveig
Nej, jag är inte ironisk. Jag har hört om män som tagit tillfället i akt. Det finns många djur i Vår Herres Hage.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-18 17:58:00
Carin
Bra kommenterat Peter. Solveig, jag antar att artikeln är ironiskt menad.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-18 18:14:00
peter horal
ja.bästa s.s. vi är olika men nog tror jag att de flesta män inte ser "sexköp" som ett "bra alternativ" bara för att frugan är trött
Inlägg #4: Postat: 2002-11-18 18:29:00
My
jag har också väldigt svårt att tänka mig att den "vanliga"sexköparen är en gift man som inte får komma till. Att tro att det är så enkelt är att förringa hela problemet med trafficking,koppleri och trasiga kvinnor med drogmissbruk och andra grova problem.Och att tro att det någonsin kommer att gå att kontrollera hela "sexmarkanden" och därmed förhindra övergrepp är en utopi.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-18 18:42:00
solveig
Om frun är trött ska han naturligtvis inte hasta iväg och köpa sig en herdestund, det är inte rätt mot henne, det begriper jag mycket väl. Då är onanin till tillfällig hjälp. Men tyvärr, det finns många män som inte har någon fru och har svårigheter att få ett normalt förhållande med en kvinna. Som ändå längtar efter lite kvinnligt hull att klämma. Face the fact...
Inlägg #6: Postat: 2002-11-18 20:53:00
anon feg
Jag skulle nog inte vilja betala för sex, såvida jag inte blir helt desperat nångång men jag kan förstå dom som gör det och jag ser inget fel med det. Jag håller med Solveig i Svar 5 helt och hållet. Men glöm inte bort att detta inte bara gäller oss män. Hur ser feminismen generellt på de kvinnor som köper sex av manliga prostituerade?
Inlägg #7: Postat: 2002-11-18 22:59:00
svaret
"Hur ser feminismen generellt på de kvinnor som köper sex av manliga prostituerade?"
Dessa anses då vara förtryckta av män som säljer sex till dom, förstås.
Inlägg #8: Postat: 2002-11-19 11:40:00
Carin
fråga till Solveig; anser du på fullaste allvar att män
besittter något slags demoniskt behov som de måste tillfredställa till
varje pris och då genom att sänka sig så lågt att de köper sex? Om de är hull de vill hålla
i går det väl lika bra med kött från en slaktad gris litet skämt för att hårddra.
En fråga till singelkillar och andra; köper ni sex eller är det så att ni vill ha sex med en person ni tycker om och älskar och bara då?
Inlägg #9: Postat: 2002-11-19 15:39:00
Johan Andersson
Vet inte hur det är med Solveig men jag känner många MÅNGA!!! män med det demoniska behov du beskriver. De flesta är dock inte alls sugna på sugga utan en mänsklig kvinnokropp. Frågan mot slutet besvaras nog av de flesta män med: "Nej, vi köper inte sex men vi har gärna sex med alla möjliga kvinnor så fort vi får tillfälle. Dock utan att betala."
Inlägg #10: Postat: 2002-11-19 20:33:00
d
Carin: Känner du någon som är ensam? Eller har du varit ensam själv? På riktigt altså, t.ex. över tio år oavbruten ensamhet? Jag skulle tro att de flesta sexköpare är ganska utsvultna på närhet. Men "den fete borgaren" brukar ju ha svårt att förstå svält. Skulle jag tro.
Inlägg #11: Postat: 2002-11-19 23:14:00
flemens
Carin: Jag är singel, och trivs bra med det. Jag skulle kunna tänka mig att betala för sex se en annan tråd i debatten och det måste inte vara med en person som jag tycker om och älskar, det behöver inte vara en person som tycker om mig och älskar mig, lika lite som jag skulle kräva såna attribut av min fotmassörska. Men jag har aldrig köpt sex, hmm..fast det kanske kan diskuteras; vad man menar med att köpa sex ; men inte i den meningen vi talar om här, och kommer inte att göra det heller.
Inlägg #12: Postat: 2002-11-19 23:18:00
flemens till Carin
hmmm..hoppas att du på allvar inte tror att det är singelkillar, handikappade eller kroniskt ensamma som oftast går till prostituerade. Det är alla sorter, ÄVEN dom i förhållanden.
Inlägg #13: Postat: 2002-11-20 08:06:00
Carin
tack för svar flemens, d, mfl. replik till flemens, nej jag tror inte att singelkillar, handikappade mfl är ngn signifikant sexköpare. Jag tror det är en person som har ett visst personlighetsdrag oavsätt kön, även om dominansen nog är manlig. Kanske en person som är van att bli kränkt och har låg självkänsla. Det måste vara så nervärderande att betala för sex. Men om sexköparna "kommer ut" så kanske det inte känns så kränkande nu hårddrar jag igen :.
Inlägg #14: Postat: 2002-11-20 17:45:00
flemens
Visst vore det skönt om man kunde en gång för alla bestämma att den sortens människa är si och så, men jag är lite emot detta tvång att sätta in folk i olika fack för att få världen begriplig.
Laddar...