Feminister gör fel!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-11-20 15:51:00
Kalle G
Och uttalanden i stil med "Män utnyttjar systematiskt kvinnors kärlekskraft. Män tar mer än de ger. Kvinnor ger mer än de får!" På vilket sätt indikerar de att feministerna ser mannen som en grupp individer istället för ett kön?
Inlägg #22: Postat: 2002-11-20 16:03:00
Kalle G
OK, du ska inte behöva stå till svars för vad andra säger i feminismens namn. Men eftersom du hävdar att du lyckats undgå alla uttalanden i den här stilen, så är jag bara nyfiken på din reaktion. Jag noterar också att du valt att inte svara i de andra kommentarstrådar där du har efterfrågat exempel.
Inlägg #23: Postat: 2002-11-21 10:44:00
frida
Kalle: om jag inte svarat där är det bara för att jag missat det. Var har jag fått exempel och inte svarat? För jag vill verkligen veta.
Inlägg #24: Postat: 2002-11-21 10:50:00
frida
Jag vill att individ ska gå före kön. Som det ser ut idag är det tyvärr inte möjligt. Om man vill förändra måste man våga se verkligheten. Inte för att fanatiskt försvara Gudrun, även hon går till överdrift ibland. Men man måste våga se om man vill förändra. Och våga fråga vad vi både män och kvinnor gjort för fel. För idag ÄR kön viktigare än individ vid många tillfällen. Att våga tala om det är ett måste för att kunna förändra det.
Inlägg #25: Postat: 2002-11-21 10:51:00
frida
Exempelvis: Visst kan man alltid lägga till ett obs obs obs det finns män som inte utnyttjar kvinnor sexuellt. Men faktum kvarstår att gruppen män utnyttjar gruppen kvinnor sexuellt i högre grad än tvärtom. Då är det viktigt att se sambandet. Det är inte så att visa individer utnyttjar andra individer, uppenbarligen har det att göra med kön och könsroller. Man måste våga påpeka det för att komma till en diskussion om hur den manliga/kvinnliga könsrollen ser ut och hur vi ska förändra detta.
Inlägg #26: Postat: 2002-11-21 10:52:00
frida
Att våga tala om den vikt kön har idag ser jag inte som manshat. Om du kalle ser det som manshat förstår jag bättre varifrån du fått din bild av den manshatande feminismen. Kom bara ihåg att feminismen även ifrågasätter kvinnans roll, varför hon låter sig utnyttjas. Det är inte så att man kritiserar män, man kritiserar de konsekvenser den manliga och kvinnliga könsrollen har på samhället.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...