Sex, själen och internet

Den här tråden diskuterar artikeln Sex, själen och internet.
Inlägg #1: Postat: 2002-11-16 15:22:00
soa
Karlar på krog föredrar nog vid första anblicken kvinnor med kvinnlig klädsel tom sexigt utan att vara direkt vulgära. Det säger ingenting om att de inte skulle kunna vara beredda till längre förhållanden om intresset bara väcks
Inlägg #2: Postat: 2002-11-16 16:14:00
klas
En sån bra text.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-16 20:49:00
Man
En lysande text som sätter fingret på hur svårt det kan vara att få sex o. relationer att funka, och hur män och kvinnor ibland kommunicerar på helt olika sätt. Jättebra skrivet! Önskar att någon manlig Sourze-skribent vågar skriva en lika personlig o. självutlämnande text!
Inlägg #4: Postat: 2002-11-16 21:40:00
Mia
En mkt bra och utlämnande text. Det är verkligen inte lätt år 2002 att höra till dom som tar sex lite allvarligare och inte kan se det som en 2-mans gympa eller ngt. Hoppas på allt gott i framtiden för dig. Det är du värd.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-17 21:19:00
Mia
Ang det där med att klä sig "kvinnligt", när ngn säger klä sig kvinnligt tänker jag faktiskt på volanger, rosetter och spetsar. Kort kjol, top osv om det är mkt uttalat tycker jag mest är vulgärt eller porrigt. Många kända unga kvinnor klär sig så mkt kort kjol, urringad top osv och jag tycker inte precis dom utstrålar kvinlighet utan snarare kyla. Tänk så olika man uppfattar saker.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-18 10:23:00
Bertram
Mycket välskrivet och intressant!
Inlägg #7: Postat: 2002-11-18 15:38:00
Helena
Ja, vart ska man söka kärlek.. inte på krogen iallafall.. och inte iklädd sexiga kläder..tyvärr lockar det till sig fel sorts killar i vissa fall. På nätet finns det också oseriösa personer..men du kan ha tur också, välj en bra chatsida.
Inlägg #8: Postat: 2002-11-18 16:31:00
Andreas B
Bra text! Men när du säger "14 år utan sex" eller liknande, varifrån börjar du räkna då? Jag tror faktiskt inte de här sex- eller kommunikationssvårigheterna är könsbundna utan kan också inträffa för en alltför känslig man, som inte vill ragga, förrän man har lärt sig det här spelet.
Inlägg #9: Postat: 2002-11-19 09:36:00
Marie
Ja, artikeln är bra. Ett svårt ämne som på mänga sätt är tabu kommer upp i dagen. Och illustrationen till artikeln är helt enkelt underbar!!!!
Inlägg #10: Postat: 2002-11-19 10:38:00
Jörgen
Din artikel påminner mig om varför jag baraträffar tjejer som bor på annan ort, minst 4 mil bort. Det är så skönt att slippa möta dem på stan efter det tagit slut!
Inlägg #11: Postat: 2002-11-19 11:55:00
Anna Li
Mycket bra text! Är den verklighetsbaserad är den dessutom modig också! Men själva grundproblemet för kvinnan i texten är i mitt tycke att hon låter sitt värde bestämmas av män och passivt väntar på att någon ska värdera upp henne. Hon borde bestämma sig för sitt eget värde och vad hon tycker om hos sig själv och därefter bestämma sig för vad hon vill ha och därefter försöka få det.
Inlägg #12: Postat: 2002-11-19 21:20:00
Kalle Stengård
Five points! Något av det bästa jag läst. Verkligen självutlämnande om det var dig det handlade om, jävligt bra annars också. Precis rätt mängd bitterhet :-
Inlägg #13: Postat: 2002-11-21 15:30:00
KB
Han kanske bara var trött på kvinnor i säckiga joggingbyxor?
Inlägg #14: Postat: 2002-11-22 18:59:00
Johan
Mindervärdeskomplex är inte sexigt, däremot är en kvinnas fantasier och egen vilja helt säkert det. Det är märkligt att du beskriver hur dina sexuella möten förstörs av att du deltar som dig själv, det borde bli bättre. Kanske utstrålar du något annat än du tror?
Inlägg #15: Postat: 2002-11-22 20:42:00
Pallas Athena
Lysande skrivet. Hårt som bergkristall, naket som svartvitt foto.

Men bli inte en sten, ställ krav istället. Ge inte bort dig själv, du ska tro att du är lika god som någon annan. Och den man som inte kan se förbi ett rött strumpeband eller en urringning som flanerar förbi är inte värd dig.

Krogen är som loppis-vad som helst går att sälja bara det ser tillräckligt billigt ut. Konsten är att sälja sig dyrt-som man är.
Laddar...