Sex och trevligt sällskap

Inlägg #1: Postat: 2002-11-15 15:01:00
Ricardo Sanchez
Ännu en reaktion. Härligt! Ja, visst är det ett äckligt, kvinnoförnedrande litet verk jag lyckats producera? Det tycker jag själv i alla fall. Och dig har jag lyckats provocera till reaktion. Det är en text. Glöm inte det. Ha tålamod, jag jobbar på en text om kärlek.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-15 15:16:00
Helena
Hoppas på bättring.. inte undra på att elever på skolorna springer omkring & kallar varandra en massa skit med tanke på hur "vuxna" män uttrycker sig.. Ibland undrar jag om endel män bara ser oss som kön och inte som människor..
Inlägg #3: Postat: 2002-11-15 15:33:00
Ricardo
Du låter själv lite bitter Helena. Tråkigt i så fall. För mig är den här texten lika mansförnedrande som kvinnaförnedrande. Både män och kvinnor kan må dåligt.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-15 16:23:00
Kalle G
Helena "När man läser det här undrar man..." Jaa, vad är det som hindrar dig/er? pengar? Eller är det sant som de säger, att Gud skapade mannen för att en dildo inte kan klippa gräs? ;-
Inlägg #5: Postat: 2002-11-15 23:16:00
Eva igen
Helena: läs ALLA ord, inte bara de med versaler som du hakar upp dej på... asbra!
Inlägg #6: Postat: 2002-11-15 23:16:00
Eva igen
Helena: läs ALLA ord, inte bara de med versaler som du hakar upp dej på... asbra!
Inlägg #7: Postat: 2002-11-15 23:16:00
Eva igen
Inlägg #8: Postat: 2002-11-18 16:33:00
Helena
Till Ricardo; jag undrar hur det skulle se ut om någon kvinna hade skrivit jävla kuk & hallick osv.. bara för man mår dåligt ska man spy galla på det sättet du gör.. det är ungefär som att klandra hela det manliga släktet för våldtäkter & kvinnomisshandel
Inlägg #9: Postat: 2002-11-18 16:37:00
Helena
Eva; jag har läst hela artikeln eller vad man nu ska kalla den.. du kanske tycker det är ok att uttrycka sig såhär.. och visst man ska självklart inte gå in och redigera i texter..men var och en har ansvar för vad man vill förmedla & det här tyder på sexism tycker jag
Inlägg #10: Postat: 2002-11-18 16:40:00
Helena
Kalle G, med tanke på hur vissa män betraktar kvinnor så föredrar jag helt klart att leva ensam med en dildo framför dom.. men jag har haft tur :
Inlägg #11: Postat: 2002-11-18 17:24:00
Ricardo
Kära Helena. För det första, vem har sagt att jag mår dåligt? För det andra, du frågar hur det skulle se ut om någon kvinna skrev...
Förmodligen skulle det se ut precis som här ovan där du skrev det själv. So what?
Om du mår dåligt av mina texter för att det trycker på vissa av dina känsliga punkter föreslår jag att du inte läser dem. Eller läser dem med lite mer distans. Ta det lugnt, jag har inget emot kvinnor. Texten skildrar ett påhittat skeende. Mvh Ricardo
Inlägg #12: Postat: 2002-11-18 17:27:00
Ricardo
Och du, Helena. Jag är glad för att du har haft tur som du säger. Men det tycks inte hindra dig från att vara väldigt aggressiv mot män. Jobba vidare. Alla kommer vi närmare sanningen med tiden. Sköt om dig.
Inlägg #13: Postat: 2002-11-18 21:21:00
Nemo
måste säga att jag håller med helena. sen tycker jag att ricko verkar ha en nedlåtande ton
man burkar väl inte säga kära ... till någon man inte känner så väl men mansgrisar är väl bara så av naturen
sen kan ju Kalle G mäta sin IQ med löskuken. Löskuken skulle nog vinna även med ett batteri
mvh nemo
Inlägg #14: Postat: 2002-11-19 10:46:00
K
"finns så många svin så man vill spy" Vem är nedlåtande?
Inlägg #15: Postat: 2002-11-22 00:48:00
Eva, ej feminist
Vad diskuterar vi nu? Helenas våldsamma reaktioner mot de versala orden tankarna i artikeln och mot författaren, eller originalinlägget som sådant?
Eller rentav Nemos personangrepp eller ovilja att använda skiljetecken?

SÅ.. kan det gå..vill vi att utrymmet för kommentarer av artiklarna skall användas till det de är avsett för? Eller till allmän pajkastning och påhopp på övriga kommentatorer?
Laddar...