Horan och Madonnan

Inlägg #1: Postat: 2002-11-14 13:22:00
Michael Lundahl
Ja visst är det FÖR DJÄVLIGT rent ut sagt att vi inte tar previs allt Klinga säger som upphöjd sanning. Hon är så ARG och det är ju mer än nog skäl för att utnämna henne till Den Stora Sanningshållerskan och givetvis är det så att alla som har FRÄCKHETEN att oppnonera sig minsta lilla skall stämplas som medeltidsmänniskor.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-14 13:24:00
Michael Lundahl
Sarkasm åsido: medeltid är att låta hämndbegär råda och att låta sig ryckas med den som kan ge sorgligast historia utan eftertanke. Din kommetar om att jag och Bärlin skulle vara medeltidsmänniskor bara för att vi bryr oss om GRUNDLÄGGANDE principer för ett modernt samhälle är endast en spark i din egen bak.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-14 13:25:00
Helena
Man blir mörkrädd när man läser dina kommentarer Michael Lundahl. Jag har läst en hel del vad du skrivit om lyckliga horor osv.. dina kommentarer är de mest osympatiska här på Sourze, obehagliga att läsa.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-14 13:30:00
Michael Lundahl
Helena: Verkligheten är obehaglig ibland... så även sanningen. Verkligheten är inte bara rosa och fluffig... ibland är den vass, kantig och förbannat obehaglig. Deal with it!
Inlägg #5: Postat: 2002-11-14 13:31:00
Michael Lundahl
Helena: Men för att göra det hela riktigt kort: visa på att jag har fel i mina kommentarer. Berätta var mitt resonemang och mina påståenden inte är felaktiga. Låt höra...
Inlägg #6: Postat: 2002-11-14 13:32:00
Michael Lundahl
Suck.... "Berätta var mitt resonemang och mina påståenden inte är korrekta." skulle det ju vara.
Inlägg #7: Postat: 2002-11-14 13:32:00
Katarina
Nej, det var att ni försvarar systemet.
Det är nästan ingen som gör det nämligen.
Hela området i lagen håller på att skrivas om.
Hämnd-skitsnack! Det handlar om ett rättssystem som ska fungera vettigt.
Inlägg #8: Postat: 2002-11-14 13:35:00
Michael Lundahl
Katarina: Det som de ALDRIG kommer att skriva om är principen "Oskyldig till motsatsen bevisats". Du kan skrika dig blå och kalla oss medeltidsmänniskor bäst fan du vill... men du kommer ALDRIG ifrån den principen.
Inlägg #9: Postat: 2002-11-14 13:38:00
Michael Lundahl
Det är den FÖRSTA och VIKTIGASTE principen för ett modernt, civiliserat och framför allt: pålitligt rättssystem. Det var det system jag försvarade, inget annat. Om du försöker ge mig skit för att jag och Bärlin försvarade den principen, då har du hamnat på fel planet. Då är det du som är på medeltiden.
Inlägg #10: Postat: 2002-11-14 14:24:00
Katarina
???? Artikeln handlade om att det inte ens blev någon rättegång.Principen ni försvarar har ingenting med det här att göra.
och:Dina kommentarer är faktiskt läskiga.Och ditt svar till Helena, herregud.ger upp
Inlägg #11: Postat: 2002-11-14 14:28:00
Michael Lundahl
Katarina: Så du tycker att åklagaren skall gå till rättegång utan bevis? Upplysningsvis är det faktiskt OLAGLIGT. För att förhindra att rättsväsendet missbrukas är det olagligt att ta en sak till rättegång när man inte har något att komma med.
Inlägg #12: Postat: 2002-11-14 14:30:00
Michael Lundahl
Och ditt "Herregud" är inte särskilt övertygande om att mitt svar till Helena var felaktigt. Du - precis som åklagaren i det aktuella fallet - verkar inte heller ha något att komma med annat än en massa utbrott.
Inlägg #13: Postat: 2002-11-14 14:38:00
Jesper N
Michael, jag tror inte Katarina menar att det läskiga med dina kommentarer har med sakfel att göra.
Inlägg #14: Postat: 2002-11-14 15:01:00
Marie
Michael, svensk rättsystem är fullständigt vedervärdigt när det gäller att försvara den svaga. Av egen erfarenhet, dock ej våldtäckt, vet jag att i vissa fall görs allt i rättssystemet för att inte fakta ska komma fram i syfte till att inte få till stånd en rättegång. Det är det Katarina försöker att påpeka. Detta handlar inte om ett pålitligt rättssytem. Det handlar om makt. Svenskt rättsystem är makt och den missbrukas ofta. Speciellt i våldtäcktsfall.
Inlägg #15: Postat: 2002-11-14 15:26:00
Michael Bärlin
Riktigt läskigt... vad ska man svara dessa fascistoida personer... åtala och döma utan bevis... visst, men då tänker inte jag bo kvar här.
Inlägg #16: Postat: 2002-11-14 15:44:00
Michael Lundahl
"vet jag att i vissa fall görs allt i rättssystemet för att inte fakta ska komma fram i syfte till att inte få till stånd en rättegång" Yeah right.... jag litar på dig - en anonym kommentatör på Sourze - mer än svenska rättsväsendet i den här frågam allt du säger är sant... det är total rättsröta.... därför att en anonym kommentatör på Sourze sade att det var så.
Inlägg #17: Postat: 2002-11-15 19:56:00
hanna hallberg
du Michael Lundblad, jag tycker att du verkar vara en jävligt störig typ . Vad man än skriver så försöker du hitta ett tjafsa emot, precis som en liten treåring. Tänk lite själv istället för att bara komma på ett motargument bara för att du vill trotsa emot. Hur orkar du? Har du inget liv? Gå utanför dörren och kolla dig omkring och sitt inte bara inne framför datorn så ordnar det sig ska du se.
Inlägg #18: Postat: 2002-11-15 19:59:00
hanna hallberg
förlåt mitt skrivfel ovan...förresten, apropå ditt senaste inlägg, tror du verkligen att allting fungerar så himla bra i Sverige, att alla "högre upp" är så rättrådiga och ärliga? Du får nog tänka om isf.
Inlägg #19: Postat: 2002-11-29 18:36:00
Roger
Det var väl inte mycket till argument du själv har framfört Anna. Menar du att ML inte har rätt till egen åsikt eller rätt att försvara den? Det värsta jag vet är fascister och feminister.
Laddar...