Myten om de ändliga resurserna

Inlägg #1: Postat: 2002-11-13 18:48:00
Uno Hansson
De totala arbetskostnderna för omvandlingen av råvaror till ibruktagna och kvalitetssäkrade produkter måste bli lägre... borde jag ha skrivit. De sekelgamla infra- och logistiksystemen är ju i hög grad undermåliga och onödigt arbetskostnadskrävande.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-13 19:03:00
Uno Hansson
Trots att tillgängligheten till råvaror hittills inte blivit nämnvärt svårare så har produktiviteten redan börjat stagnera. Det skulle redan nu behövas parallella regionala valutor som konkurrerar med banklånepengarna om produktiviteten skall bli politiskt acceptabel.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-14 00:25:00
David Woxberg
Det här hade kunnat bli en intressant diskussion, men känner faktiskt inte för att diskutera med någon som tidigare ifrågasatt "hur dum jag får vara" i kommenterfältet till artikeln "Gud är kärlek. Tänk så mycket bättre Sourze skulle vara utan alla förolämpningar till höger och vänster.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-14 12:35:00
Uno Hansson
Men är det inte lite väl magstarkt att en utomstående anser sig ha tolkningsföreträde när det gäller beskrivningen av de troendes trosobjekt? Jag menar naturligtvis inte dum i egentlig mening, utan indoktrinerad. Förlåt...
Inlägg #5: Postat: 2002-11-15 03:19:00
David Woxberg
*skrattar* Ja, Uno, du är iallafall rolig när du är otrevlig. Den fördelen har du ;-
Laddar...