Irakisk roulett

Inlägg #1: Postat: 2002-11-13 17:46:00
Naseer
Greger, det hoppas jag verkligen, att han lämnar vapnen ifrån sig och bara ger upp. Jag skulle ge mycket för att se Saddam dömd i en internationell domstol, det skulle lååångsamt ta död på honom, jag skulle älska se honom bli plågad.
Jag hatar egentligen bara en enda person, och det är Saddam.

Men... Jag vet ju inte hur det här monstret tänker, det gör nog mycket få... Av vad jag har sett från honom skulle jag inte bli förvånad om han bestämmer sig för att dö med ett enda stort pang!
Inlägg #2: Postat: 2002-11-13 18:25:00
Greger
Jag tror han är för feg för att göra något som skulle kunna hota honom personligen. Men är han så labil som du ger intryck av så vet man aldrig. Även om jag inte tycker om Bush politik så förtjänar det Irakiska folket att befrias från Saddan.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-14 10:38:00
Nisse
Vad har Saddam gjort som inte USA har gjort? Det kanske finns anledning att vara kritiskt mot fler an Saddam?
Inlägg #4: Postat: 2002-11-14 11:02:00
Greger
Klart att det finns. Men alla USA hatare med sina mindrevärdeskomplex är tröttsamma när de skriker sig hesa med samma gamla svammel. Dessutom kritiserar man aldrig storskurkar som Nordkorea eller Irak. Fatta att det är vapen som ytterst uppehåller ordningen i alla samhällen.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-14 11:04:00
Greger
Så även i relationen mellan länder. För att få internationellt inflytande krävs en avsevärd militär styrka. Om europa på allvar önskade vara en alternativ kraft så krävs upprustning. Det är den bittra sanningen.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-14 14:53:00
WKA
Så du menar att man skall främst kritisera länder som plågar sin egen befolkning än länder som har lång tradition av att plåga andra länder.
Inlägg #7: Postat: 2002-11-14 15:29:00
Greger
Ur din synvinkel så JA, jag antar att det är det du tycker att jag säger. Jag ser inte USA som ett problem även om det finns problem hos dom på det inrikespolitiska planet som spiller över till utrikespolitiken.
Inlägg #8: Postat: 2002-11-15 14:23:00
Zeid
Det är alltid så att man anser att demokratier har all rätt att kriga mot icke demokratier även om de inte följer internationell lag och bryter mot folkrätten. Dessutom gäller denna acceptancen inte endast den politiska sfären utan även folket i demokratier har lättare att acceptera att demokratier "offrar" människor i icke demokratier, speciellt när det oftast framställs att dödandet sker för offrens skull.
Laddar...