Därför funkar inte KRAV-märkt porr

Inlägg #1: Postat: 2002-11-12 17:26:00
Michael Lundahl
Jag vet inte vad reglerna för arbetsförmedligen säger... men jag kan inte tänka mig att de kan kräva att man tar ett arbete som strider mot vad man kan tänka sig att jobba med.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-12 18:17:00
Helena
Allt är inte svart eller vitt. En legalisering av sexarbete skulle troligtvis inte innebära att arbetsförmedlingen skulle erbjuda ett sådant jobb. Varför ska en del alltid dra saker till sin spets när de lägger fram ett motargument?
Inlägg #3: Postat: 2002-11-12 19:09:00
d
Förlåt, men är inte porrarbete lagligt? Eller har jag fattat helt fel? För övrigt finns det andra riskfulla jobb som t.ex. stuntman, som jag inte kan tänka mig att arbetslösa tvingas ta.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-12 20:40:00
Mike
1. Arbetsförmedlingen kan idag inte tvinga någon att ta något jobb. Om man inte tar anvisade jobb kan man bli av med ersättningen. Det är en jävla skillnad.
2. Att hänvisa till personlig övertygelse borde vara OK för att slippa jobba i slakteri om man är vegan såväl som att jobba på bordell om man tycker det är principiellt fel.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-12 20:43:00
Mike
3. Det är moraliserande attityder som din som ser till att sexindustrin stannar i skumrasket utan skydd från samhälle och lagar.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-14 14:54:00
Jacob
Mike svar4-5:
Så det blir inte konstigt om valet är att prostituera sig eller inte ha råd att äta/bo? För det blir nog lätt så när man förlorat sitt uppehälle. Tror du verkligen att AF bryr sig om ifall du är vegan eller ej? Konstiga argument. Tackar man Nej till ett jobb på AF blir man av med sina pengar. Punkt. Om prostitution blir lagligt måsta man ta det jobbet Om nu något sådan erbjuds. Så vill jag nog inte ha det...
Inlägg #7: Postat: 2002-11-14 18:44:00
Mike
Jacob: För det första är det inte "sina pengar" man blir av med. För det andra ÄR prostitution/medverkan i porrfilm etc lagligt så vitt jag vet men lediga jobb inom den sektorn rapporteras nog inte till A-Kassan. För det tredje behöver ingen svälta eller sova på gatan i Sverige bara för att de inte vill arbeta.
Inlägg #8: Postat: 2002-11-14 19:01:00
Mike
För det fjärde sa jag inte ngt om vad AF gör eller inte gör jag sade att man inte BORDE kräva av folk att de ska arbeta med sådant som strider mot deras övetygelse etc. Jag tror att AF i praktiken är mycket mindre aggresiva än vad de borde vara. Vad deras officiella policy är angående veganism etc vet jag inte.
Inlägg #9: Postat: 2002-11-20 10:44:00
MrHanky
Det är nog ingen som på allvar tror att AF skulle dra in någons A-kassa för att denna inte vill ta jobb i en porrfilm. Kom igen.
Laddar...