|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-12 16:28:00
|
|
Michael Lundahl |
Av samma anledning som att jag och flickvännen ser på en komedi tillsammans istället för att alltid berätta vitsar för varandra. Av samma anledning som miljontals människor ser på film för att framkalla skratt, rädsla och en hel skräphög med känslor som de egentligen borde kunna framkalla utan att ta till fantasier men som de hellre låter någon annan göra åt dem. Varför skall lust och kåthet vara undantaget? Återigen noll perspektiv. Ett efterhandskontruerat anti-porrargument.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-12 18:55:00
|
|
d |
Diana: "Hur kan det komma sig att när två personer ska älska så behöver de kåta upp sig på någon/något som inte är med i verkligheten. " - Bara för att det FINNS porr, BEHÖVER man inte använda den om man inte vill. Jag förstår överhuvudtaget inte vad du anser är ett problem? Vad håller du på med?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-12 21:05:00
|
|
Mike |
Det var ingen kvinnlig undran bara en inskränkt och fördomsfull undran.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-12 23:24:00
|
|
Michael Lundahl |
d, Mike: Anti-porrisarna har först bestämt sig för att hata porr... sedan har de kontruerat argument mot porr med detta som utgångspunkt. Då dyker det upp sådana här argument som - satt i perspektiv - är meningslösa egentligen. Men de som hatar porr kastar allt - inklusive diskbänken - på porren i syfte att försöka smutskasta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-12 23:25:00
|
|
Michael Lundahl |
Normalt brukar det ju vara så att man tycker illa om något därför att argument har visat att det finns anledning att göra det. Men i det här fallet har de uppfinnit argument därför att de beslutat sig för att tycka illa om det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-13 14:12:00
|
|
Mike |
ML,d:Jag misstänker att Diana inte finns. Ingen kan vara så inskränkt i verkligheten. Det är bara skrivet för att reta upp folk och förtjänar inget seriöst bemötande.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-13 17:33:00
|
|
DHC |
Visserligen håller jag med om att Dianas argument faller på fler än en punkt, men det ursäktar inte att kalla sin debattmotståndare "fördomsfull" och betvivla motståndarens existens grundat på "ingen kan vara så inskränkt". Har nån fel, tala om varför, säg inte åt den "du är dum i huvvet".
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-13 23:00:00
|
|
Mike |
OK DHC: "Kvinnlig undran" författaren utger sig för att representera kvinnligheten. Det kvinnliga perspektivet som antas stå i motsats till det manliga perspektivet. Det andas fördomsfullhet.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-13 23:12:00
|
|
Mike |
forts. Att generellt angripa att människor fantiserar i samband med sex med eller utan porr Och att det bara är OK att tända på egna partnern visar att man inte fattar något om vanliga människors sexliv. Inskränkt! och fördomsfullt. För övrigt, hur är det med de som inte har någon partner är det OK om de fantiserar tittar på porr eller ska de "kåta upp sig" enbart på sin egen hand? Se även svar 1 och 2.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-11-14 01:13:00
|
|
DHC |
Ok, du tolkar kvinnlig undran som om det vore alla kvinnor som undrar. Jag tolkade det som om hon, som kvinna, undrade. Vet ej hur hon menade, nu när du påpekar det. Jag tycker, precis som ni, att Diana är ute och cyklar, men att du samtidigt var lite väl hård. Liksom, personen i fråga lär inte ändra sig om man bara skäller på dem.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-11-14 02:26:00
|
|
Joachim |
Tihi. Så kul det är när vissa anser att om inte partnern kan kåta upp dig, då skall du inte få ha sex. Verkligen seriöst argument....
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-11-14 02:30:00
|
|
Joachim |
Förresten tror jag att porrdebatten kommer stampa i sitt eget träsk så länge vi killar pratar om kvinnor som en egen art. Precis som kvinnor kan gilla hardcore brutal stenhård bonka-bonka hårdporr, så finns det en uppsjö män som gillar gosiga mjuka erotika-filmer.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-11-14 04:38:00
|
|
Mike |
DHC:"men att du samtidigt var lite väl hård"
A hard man is good to find
-Mae West
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-11-17 00:55:00
|
|
X |
Här kommer en idiot till, jag håller med Diana. Måste man ta till porrfilm för att bli kåt när man har en partner varför inte lägga ner. Göra ngt annat istället eller kanske på sikt byta partner, byta till ngn man tänder på.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-11-17 01:46:00
|
|
Kim |
Måste det ena utesluta det andra?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-01-03 01:25:00
|
|
Holm |
X: Man måste inte, men man kan, om man vill. Det ena måste, som Kim antyder, inte utesluta det andra. Det kan väl inte vara så svårt att förstå...?
|
| |