Inlägg #1: Postat: 2002-11-12 14:42:00
|
ACCollin |
Grattis själv! Fin illustration du fått!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-13 16:51:00
|
Suck |
Klubben för inbördes beundran märker jag. Jag tycker inte alls AC har rätt. Det är tvärtom idag, tjejer får gärna skryta om sex, killar kallas "grabbiga" och mangrisar. Minns TV-programmet Bitch, ansågs som feministiskt, en liknande program för killar för några år sedabn skälldes ut övervallt, grabbigt och pubertalt hette det,.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-13 16:53:00
|
Suck |
Programmet tog upp liknande saker, Bitch ur tjejers synpunkt, TV 5 program ur manssynpunkt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-14 10:48:00
|
AC Collin |
Du, Suck, den där första snorkiga kommentaren ignorerar jag. Fortsättningen är däremot intressant. Om det är som du säger så behövs det en ny mansrörelse, seriöst. Killar borde hävda sin rätt att få säga att de tänder på bröst, om de nu gör det, utan att bli anklagade för att vara grabbiga. De måste få säga att de tänker på sex var och varannan minut, att de gillar tjejer som tar för sig i sängen, utan att kallas för sexbulimiker…
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-14 10:49:00
|
AC Collin |
Likaväl borde tjejer få säga att storleken visst spelar roll, om de nu tycker det. Att de tänker på sex var och varannan minut, att de vill bli dominerade i sängen, om de är vad de vill, utan att få skit för det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-14 10:50:00
|
AC Collin |
Såväl Silikon som Bitch, Rocky och Y-front har fått kritik. Det finns alltid något att sucka över. Inte tillräckligt feministiskt, för grabbigt, befäster könsroller osv. Frågan är ändå om det inte är lättare att sälja in ytterligare ett tjejprogram till TV-cheferna än ett som riktar sig till killar. Är det rättvist? Läs gärna den här uppsatsen där man jämför T-programmen Silikon och Rocky. Tänkvärt är att båda programmen hade en tjejpanel;- Länk: jmk.su.se
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-10 20:35:00
|
Louise |
Är emot porr av alla dess slag, oavsett om det är män eller kvinnor som ser på det. Och att se porrfilm i klassrummen. Vilket urbota dumt förslag.
|
|