|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-11 15:14:00
|
|
Marie |
Jag tror att Håkans texter talar till flickor/kvinnor just för att de inte behöver känna sig så "out of date". Många gånger är ju idealen på hur kvinnor ska se ut fruktansvärt höga, att det är få kvinnor som kan leva upp till dom. Höga krav skapar skuldkänslor och dåligt självförtroende. Håkans texter lättar lite på det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-11 23:20:00
|
|
Krieg |
Kvinnor skall inte "se ut", utan bara SE! Jag älskar Er alla gudinnor!! Alla, ALLA kvinnor har något verkligt unikt. Äldre kvinnor med högintressant topografi, unga med sammetsmjuk hy. Ni är värda VÄRLDEN!!!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-12 09:59:00
|
|
Bob |
Klar Ulf Lundell varning på dig, Krieg. Har själv kört den där "Alla, ALLA kvinnor har något verkligt unikt."- prylen och visst funkar den ;-
När det gäller själva texten så får den mig att tänka på den tiden när man själv var tonåring och fan fan, som i fans, inte någon hornprydd liten djävul" och ungdomlig entusiasm och naivitet är ju trevligt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-12 14:46:00
|
|
martin. |
Äsch då, killar känner också av de där förbannade idealen. Och inte är vi speceillt många som lever upp till dem heller. Men visst funkar Håkan för att blåsa in lite passion i livet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-14 15:30:00
|
|
Bob |
Andra artister/grupper som funkar för att "för att blåsa in lite passion i livet" är Cure och Smiths som är "stora" hos kvinnor i alla åldrar. Själv hittade jag en brud för fem år sedan som gillade att "sexa loss" till Slayer och ja, vi är fortfarande ihop ;-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-14 18:56:00
|
|
Krieg |
För mej fungerar Arvo Pärt bäst till sex! Prova "Alina".
|
| |