Kravmärkta porrfilmer

Inlägg #1: Postat: 2002-11-10 21:27:00
Michael Lundahl
Men där har vi ett problem... därför att den officiella inställningen till sexarbete är idag att det är ett förtryck och ej acceptabelt som yrke. Att låta YI ha hand om övervakningen skulle vara detsamma som att acceptera sexarbete som vilket annat yrke som helst. Och för att kunna uppräthålla policyn så låter man även de dåliga elementen inom sexindustrin att fortsätta... bara för att få uppräthålla policyn.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-10 21:31:00
Michael Lundahl
För det andra: Varför detta krav på att sexarbetarna tvunget måste njuta? Det finns inga krav på att en sobgubbe måste gilla sitt arbete... eller att jag som programmerare alltid måste få orgams på jobbet. Inte heller finns det något krav på att Anthony Hopkins verkligen var tvungen att äta människor för att spela Hannibal Lecter. Det är inte frågan om att man måste njuta... utan att man inte skall lida. Njutning är enbart en delmängd av att inte lida.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-11 15:35:00
AC Collin
Michael, du har faktiskt en point i ditt andra påpekande - är njutningen nödvändig? Inte tror vi på allvar att alla skådespelare som medverkar i Lars Noréns pjäser verkligen är mentalt störda. De är bara otroligt bra på att skapa en illusion, för vår skull.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-11 15:36:00
AC Collin
...Men det är möjligt att man skulle behöva kravmärka Norén-pjäserna så att man vet att skådisarna inte tar skada mentalt...hmm.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-12 04:10:00
knaaster
"som programmerare alltid måste få orgams på jobbet."
Det är bara gå med i facket och hota om strejk. Det är ju varje programerares rätt att tanka porr och runka på arbetstid.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-13 18:20:00
Runkombudsmannen
Absolut! Det är bland annat därför som min tjänst nyligen har inrättats av Socialdepartementet. Mejla om ni har några frågor!
Inlägg #7: Postat: 2002-11-13 23:53:00
Suck
Ang skådespelarna i Norén-pjäser så behöver dom ju inte utföra det mest privata inför publik, men samlagen som porrskådisar gör är ju autentiska, medan farliga saker i övr filmer ju utförs av stuntpersoner eller trickfilmas. En helt annan sak. AD menar nog att det är omöjligt att gör porrfilmandet oskadligt.
Inlägg #8: Postat: 2002-11-13 23:57:00
Suck
Det är verkligen skillnad på skådespel och autentiska sexuella situationer. Läste om en tjej som själv föreslog att hon skulle slå rekord i antal män hon hade samlag med, hon gjorde detta frivilligt, filmen visades på "fin" filmfestival i Sthlm. Hon fick dock ge upp innan hon nått det antal hon hade som mål pga att hon fick inre blödningar och fick tas till sjukhus.
Inlägg #9: Postat: 2002-11-13 23:59:00
Suck
Denna kvinna hade levt ett "normalt" liv tills en kväll hon blev rånad och våldtagen. Hon började medverka i porrfilm bara ngn vecka efter hon blivit våldtagen. Man får en känsla av att A C Collin försöker rättfärdiga sitt eget porrfilmstittande.
Inlägg #10: Postat: 2002-11-14 10:41:00
Michael Lundahl
Suck: Jag får snarare en känsla av att du försöker ogiltigförklara ACs artikel genom personangrepp... du försökte i sista meningen stämpla henne som porrfilmstittare bara för att man ska tycka illa om henne. MYCKET dålig stil.
Inlägg #11: Postat: 2002-11-14 10:42:00
Michael Lundahl
Och vad gäller tjejen som försökte sätte rekord... ett fall... ett enda enstaka fall. Skall vi förbjuda/förkasta porr bara för det? 600 personer per år dör i trafikolyckor. Dags att förkasta bilåkning? Eller skall vi fortsätta jobba för att göra bilåkningen säker.
Inlägg #12: Postat: 2002-11-14 22:59:00
Bertram
Suck >> Ett gräl över middagsbordet är väl lika autentiskt som ett samlag? Dessutom behöver inte alla människor tycka att just knulla är "det mest privata" bara för att du själv gör det. För det tredje spelar det väl ingen roll om det är skådespelarna eller någon annan som utför riskabla stuntmanövrar - någon måste ju göra det. Jag är helt övertygad om och så har också skett att skådisar som utför egna "stunts" är jävligt stolta över det. F.ö. brukar de väl använda "stuntorgan" i p-filmerna.
Inlägg #13: Postat: 2002-11-17 15:26:00
AC Collin - Suck: vi har något gemensamt...
Vi har båda livlig fantasi. Men dina slutsatser av mina inlägg visar att du är ett strå vassare. Jag skulle kunna skriva om hur spännande det är att titta på Bingo-Lotto, men då skulle du väl tro att jag sitter som klistrad framför TV:n varje gång det sänds, när jag i själva verket inte sett ett enda program från början till slut. Men har man en liberal inställning får man vara beredd på en och annan käftsmäll. Jag vågar inte säga att jag bjuder på det, då tror du väl att jag är masochist.
Laddar...