|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-08 22:50:00
|
|
AC Collin |
Annars är Fröding lysande. Uggla, släng dig i väggen:
Jag skiter i ära, rykte och namn,
Jag skiter i guld och pengar.
Jag skiter i flickornas längtande famn,
Jag skiter i deras sängar.
Jag skiter i varmt, jag skiter i kallt.
Jag tror ta mig fan att jag skiter i allt.
Men kunde jag skita pengar och guld,
Jag skulle betala all min skuld.
Då skulle jag sluta arbeta och slita.
Då skulle jag bara sitta och skita.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-09 00:34:00
|
|
mikael v |
att ha odysseus liggande på dass är en lysande idé! snodde förresten "ett prträtt av författaren som ung" från biblioteket i min ungdom. men den har jag bara börjat på två gånger. å att droppa boktitlar som raggningsknep har jag aldrig provat. är skeptisk till raggningsrepliker överhuvudtaget.
tackar för fröding-citatet. gillade det!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-10 21:54:00
|
|
AC Collin |
Min man fick Steffos Njutbok i Fars Dag-present och jag skulle precis säga att det var en perfekt coffetable-bok när han utbrast: Perfekt på dass! Skönt att nån tar ner en på jorden när man gör sig till;-. Tillsammans med James Joyce, Clas Ohlson och IKEA-katalogen är lektyrsamlingen på dass komplett. Ja, kolla upp Fröding, galen men genial.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-10 23:41:00
|
|
mikael v |
gav min fru en fröding-samling för en sisådär tio år sedan. funderar på att låta den flytta från bokhyllan till dass. så kan jag skita med joyce, fröding och amelia hela vintern.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-11 08:56:00
|
|
AC Collin |
Annars kan jag rekommendera en svensk/japansk Haikusamling, "Aprilsnö", finns att beställa på www.podium.nu. Vi är så stressade nuförtiden, dasset är väl ett av de få ställena där vi kan passa på att vara lite filosofiska. "Torr och utblommad
får hela balkongsommarn
rum i en plastsäck".
|
| |