Flyktingar parasiterar min stad

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-11-08 16:05:00
Bikbok
Nej du har rätt. "Dom" lever på luft och dom tar med sig egna jobb hit. Ha, ha, är du naiv eller bara en idiot?
Inlägg #2: Postat: 2002-11-08 16:39:00
Lena V
Bikbok: Vill du vara vänlig att förklara en sak för mig? Hur kan man leva på socialbidrag, samtidigt som man tar nån annans jobb? Eller är du bara en idiot som inte ser det omöjliga i den ekvationen?
Inlägg #3: Postat: 2002-11-08 18:39:00
Leila
Det finns tyvärr dåliga invandrare precis som det finns dåliga svenskar, norrmän eller engelsmänn, skärp er och öppna ögonen, denna värld är stor nog för att alla ska få plats, va inte oroliga i värsta fall bygger ja´g en koja åt er.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-08 18:41:00
Leila
BikBok, om du behöver lite kunskap är det bara att gå till biblioteket och läsa lite historia, litteratur och kultur så lovar jag att det gör susen.. Kram på dig din fjant
Inlägg #5: Postat: 2002-11-08 19:06:00
Stella
> Lena V Nu gör du mig faktiskt förvånad, jag kan inte tro att du inte skulle ha tänkt på att man kan uppbära bidrag och dessutom jobba svart. Därmed inte alls sagt att bara invandrade gör det, det verkar närmast vara en nationalsport för vissa yrkeskategorier!
Inlägg #6: Postat: 2002-11-08 19:44:00
Lena V
Stella: Klart jag tänkt på det. Men jag tror inte att det är uppbärande av socialbidragsamtidigt svartjobb, som främlingsfientliga åsyftar när dom använder den frasen om invandrare. Och medge, i dess faktiska betydelse är frasen riktigt korkad.
Inlägg #7: Postat: 2002-11-08 22:19:00
Olle
Lena V, visst vore det bra om flyktingarna tog jobb i Sverige, men vem vill jobba i Sossesverige, låga löner och höga skatter, ingen bra kombination! En annan sak jag funderat på, invandringen sägs ju vara lönsam, hur kommer det sig då att en invandringstät, fattig kommun som Södertälje säger nej till ytterligare flyktingar? Tackar man nej till resurser?
Inlägg #8: Postat: 2002-11-08 22:28:00
ob
Olle ! Invandringen är inte lönsam i Södertälje. De som arbetar drar med sig en stor mängd släktingar och de lever på socialhjälp. Och så är det lite varstans.
Inlägg #9: Postat: 2002-11-09 10:21:00
Olle
ob, jag vet, jag har själv bott där... Men från sossarna hörs det ju så vackert att invandringen är lönsam för Sverige, att det är flyktingarna som skall rädda våra pensioner, därför skulle jag gärna vilja få förklarat från någon sosse varför socialdemokratiska, fattiga, invandrartäta kommuner som tex Landskrona och Södertälje tackar nej till ytterligare invandrare?! Enligt deras egen retorik säger de ju nej till ytterligare resurser.
Inlägg #10: Postat: 2002-11-10 00:16:00
Marcus P, från Södertälje
Om Södertäljes samtliga invandrare skulle strejka en vecka skulle det vara lika bra att lägga ner staden den veckan. Nästan varenda småföretag i den staden drivs av syrianer. Att man nu inte vill ha dit fler invandrare beror på att man med viss rätta tycker att man tagit emot bra många fler än resten av Sverige. Tillsammans med Malmö är Södertälje Sveriges invandrartätaste stad. Det är både bra och dåligt. Det dåliga i Södertälje är den etniska homogeniteten och segregationen.
Inlägg #11: Postat: 2002-11-10 00:19:00
Marcus P, invandrare
Att invandring rent principiellt är samhällsekonomiskt lönsamt råder det inte mycket tvivel om. USA:s ekonomi är till 100 uppbyggd av invandrare. Men som jag har förstått det är det just sossarna som motsätter sig ökad invandring - eftersom invandrad arbetskraft kan tänkas stå emot LO:s intressen. Att du, Olle, inte gillar vare sig socialdemokrater eller människor som inte ser ut som du, är ingen ursäkt för att fara med osanning.
Inlägg #12: Postat: 2002-11-10 13:03:00
Olle
Att arbetskrraftsinvandringen är lönsam i USA säger inte ett dugg om huruvida flyktinginvandringen till Sverige är lönsam. Höga akademikerlöner och låga skatter i USA attraherar ett helt annat invandrarklientel än Sossesverige. Sossarna i Rosenbad säger enbart nej till arbetskraftsinvandring, asylinvandringen skall fortsätta i oförminskad skala. Kan det vara för att en IT-tekniker från Indien är mindre benägen att rösta rött än en analfabet från mellanöstern?
Inlägg #13: Postat: 2002-11-10 13:04:00
Olle
Om nu asylinvandringen till Sverige är lönsam som du påstår, varför har då migrationsverket stora problem med att få kommunerna att ta emot fler flyktingar? Med risk för att låta tjatig, säger kommunerna medvetet nej till ytterligare resurser? Marcus P, att komma med ogrundade rasistanklagelser mot motdebattören när man saknar argument är väl ändå lite väl genomskinligt?
Inlägg #14: Postat: 2002-11-10 15:48:00
David
Till er som snackar om invandrare och jobb - ja, visst är det orättvist att "dom" tar våra svartjobb! Herregud vad världen är orättvis. Jag tycker man borde införa språktest för svartjobbarna! Och man ska ju vara vit för att få jobba svart! Please. Mängden klyschor på denna sida är större än antalet bajskorvar på Paris gator. Och du som ifrågasätter lönsamheten för asylinvandring. Tänk efter: vad är meningen med att ta emot flyktingar? Att sätta far på ekionomin eller att hjälpa?
Inlägg #15: Postat: 2002-11-11 08:17:00
Kalle G
Bikbok: Naiv eller idiot? Tja, det är väl iaf bättre att vara antingen eller, än att vara både och.
Inlägg #16: Postat: 2002-11-11 19:41:00
Per Sandström
"Lever på socialbidrag" är nog det enda som stämmer i nuläget. Men inför man kvoteringar för invandrare så kan man ju säga att de få som arbetar faktiskt stjäl våra jobb.
Inlägg #17: Postat: 2002-11-11 21:26:00
Olle
David, en intressant fråga du ställer. Med tanke på att Sveriges invandring består till ca 80 av anhöriginvandring, dvs invandrare utan vare sig skyddsbehov eller efterfrågade av svensk industri, så framstår hjälpinsatsen som synnerligen ineffektiv.
Inlägg #18: Postat: 2002-11-11 21:27:00
Olle
David, om du tänker efter lite, tror du inte dessa pengar skulle kunna göra större nytta någon annanstans? Som hjälp till kommunismens offer i Nordkorea eller Kuba? Vad Sossesverige uppnått med invandringen är att skapa en ny, vänsterröstande underklass. Men det kanske var det som var meningen från början?
Inlägg #19: Postat: 2002-11-23 23:57:00
David
Intressant Olle att du tycker det är ok att "dina" ? pengar ska gå till Nordkorea och Kuba men inte till att hjälpa människor på flykt. Så Iraks och fd Jugoslaviens "offer" är inte okej enigt Olle?
Inlägg #20: Postat: 2002-11-24 00:03:00
David
Olle - vad får du sin så kallade statistik från? Do your math, kid.
För du pratar väl om antalet uppehållstillstånd? Detta är från Migrationsverket: "...Av de personer som fick uppehållstillstånd hade 17 procent skydds- eller humanitära behov, 55 procent var anhöriga. Resterande 27 procent fick sitt tillstånd på grund av gäststudier, arbetsmarknadskäl, adoptioner och enligt EES-avtalet..."
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...