|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-08 10:55:00
|
|
solveig |
Jag var ung under sjuttitalet med flowerpower rödvinskommunism och fri sex. Det var hääärligt! Ironi tar ju död på all kreativitet. Man vet ju inte vad som menas. Det som behövs är att lyssna till vad dendär klumpen i bröstet säger och helt enkelt följa den! Gör något huvudlöst roligt, galet och helt underbart NU och du har allt på det torra. Kan forts..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-08 11:00:00
|
|
solveig |
sen sitta och minnas ja fy fan vad kul det var. Det gjorde jag. Hoppade fallskärm, dök, red i full karriär genom tyska bokskogar och älskade på stränderna i Gambia. Skulle inte göra om det nu, men har minnen! Marsch iväg! Bra, tänkvärd text.Bra att du reflekterar, då är du halvvägs redan.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-08 12:01:00
|
|
Marcus P |
Ill follow you. När börjar korståget för passionen och mot ironin? Och när passerar det Uppsala? Skitbra Arvid.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-08 12:03:00
|
|
Arvid Jurjaks |
Någonstans blev det fel i texten... längst ner... vi tillhör den cyniska generationen, inte den ironiska... ska ändra det på momangen...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-08 13:55:00
|
|
Per Poulsen |
En mycket bra text med tanke och känsla bakom. Kör vidare i samma anda och du kommer att komma långt!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-08 16:19:00
|
|
AC Collin |
Arvid, jag är övertygad om att det är på gång. En trend följs ju ofta av sin motsats. Ena stunden korta vida kjolar, nästa smala långa. Sedan några år har vi knappt möblerat våra hem, bara en japansk sten i ett hörn. Nu ska vi fylla dem med orientaliska mattor, krimskrams och himmel över sängen... Men passion borde vara något beständigt, evigt närvarande, inte liknas vid en trend. Respektlöst av mig...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-08 16:54:00
|
|
Mathias |
Ironin är bra. Den är svår skydd mot virrpannorna och de som bara snackar. Cynisimen däremot.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-08 17:06:00
|
|
Jesper N |
Ironi och passion kan mycket väl existera sida vid sida, och bör sannolikt göra det. Att kämpa mot ironi är som att kämpa mot kritiskt granskande av passionerade idéer. Länge leve ironi!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-08 17:26:00
|
|
sten |
Jättefin text. Jag borde skriva mindre men bättre. Är det inte en fråga om att leva här och nu?Då vågar man och har inte en tanke på men och jante.Samma som man lägrar en kvinna , man får inte tvivla bara tro att det ska gå
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-11-08 17:29:00
|
|
Carola |
En stark text, fast det borde vara så självklart. Men kan inte ironi och passion gå hand i hand? Om bara vi kunde se och känna passionen. Vart tog den vägen, medans vi bara knallar på? Varför låter man sig falla i detta? Man vill så mycket men sen blir det intet mer, det gör mig frustrerad och arg på mig själv. Jättebra text!!!!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-11-08 17:29:00
|
|
Michael Bärlin |
Det tycks vara ytterst trendigt med anti-ironi, vilket jag tycker är trist. Sen vill jag kommentera påståendet "konstnärer inte tillåts skapa konst så länge den inte kan säljas"... visst är man fri att skapa vilken konst man vill, men varför skulle det vara en rättighet att bli försörjd av andra?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-11-08 18:26:00
|
|
Erik |
Huvudet på spiken. Känner så jag också, försöker finna passionen i vardagen alla vardagar mellan 0700 och 2400,
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-11-08 18:46:00
|
|
Mikael |
Störtlöjligt att skylla på Schyffert och grabbarna. Precis som Staffan Westerberg har fått skulden för 70-talisternas ångest. Nej, var och en är ansvarig för sin egen lycka.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-11-08 23:58:00
|
|
hämmad ? tjej |
Jag blir ju gråtfärdig. har använt ordet "halvdant" idag när jag o en vän diskuterade att jag aldrig aldrig aldrig kommer att våga berätta för min vän att jag är förälskad i henne. hellre behålla vänskapen och inte våga satsa på kärleken och kanske förlora? Eller? Jag måste tänka över detta... Det var en mycket bra text.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-11-09 16:55:00
|
|
erkdv |
passion är säkert bra ... jag är passionerad inuti men ganska död utåt, tror jag. Tur att det finns sånna som Håkan Hellström som kan leva ut hela generationers uppdämda passioner. Så att man slipper själv. Fan nu var jag säkert ironisk. Man vet det knappt själv. Är det det som är post-ironi?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-11-11 01:13:00
|
|
erica |
vilket dravel! när man är fullt upptagen med att försörja sig själv och sina barn orkar man inte vara filosofisk!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-11-16 05:34:00
|
|
k4 |
Härlig text. Såere!
|
| |