|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-07 01:02:00
|
|
JMA |
eN ANNAN GREJ, SÅ LÄNGE VI TJEJER TÄVLAR MOT VARANN KAN KILLARNA SOM VILL FÖRTRYCKA I LUGN OCH RO KÖRA SÖNDRA/HÄRSKA TEKNIKEN MOT OSS. dOCK ÄR INTE ALLA KILLAR SVINIGA MEN ALLT FÖR MÅNGA. hÅLL VARANN OM RYGGEN I STÄLLET FÖR ATT UTESTÄNGA NÅN PGA YTLIGA SKÄL!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-07 10:54:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Visa mig en enda man som "vill förtrycka"! Det är som vanligt en massa virriga påståenden.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-07 12:01:00
|
|
jma |
Hoppas du skämtar!! Va tror du att män som misshandlar sina fruar & flickvänner är ute efter?! Men du kanske aldrig har träffat varelse en man som missh. el. en slagen kvinna? Du kanska rent av tycker att ett litet slag då & då bara visar kärlek! Om du själv har barn & då en dotter ska du b till högre makter att blir dom där få5 som slipper under sin livstid bli våldt. el slagen!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-07 13:11:00
|
|
nix |
Sånt har vi hört förut JMA. Varför pratar du inte om dessa kvinnor som slår och misshandlar män istället? Aftonbladet har gjort nyligen en undersökning via nätet där 38 av männen erkände ha varit slagna av kvinnor mot 21 av kvinnorna. Omröstning har startat den 29 augusti där 9533 män har röstat mot 12044 kvinnor. Scrolla ned tills du ser två gula fält och tryck på "se resultat":
Länk: aftonbladet.se
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-07 15:45:00
|
|
jma |
För att om det verkligen skulle ha hänt något nytt på den fronten skulle det inte behövas prata om det igen. Men jag håller med att idag så borde disskutionerna slås ihop och frågan lyder: Varför behandlar vi öht varann så fruktansvärt illa?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-12 04:42:00
|
|
knaaster |
Människan hatar varandra för att tolerans och indualism inte är generellt accepterat. Det handlar ofta om tomt prat. Det viktiga i dagens värld är att passa in, inte att vara sig själv. En som är sig själv och därigenom bryter från normen blir bestraffad socialt. Sen tror jag inte män förtrycker kvinnor för förtryckets skull. Utan det handlar även det om självkänsla. Att känna makt. Vi hatar oss själva för mycket...
|
| |