|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-04 15:39:00
|
|
Sara |
Nu råkar ju både utvikningstjejer och de som konsumerar den vara verkliga, även om du anser att de inte ska vara det. Vem ska skapa ett slags distans? Du? De tjejer/killar som viker ut sig? De som dagligen ser bilderna i tv, tidningar, affärer? - och varför ska distans skapas p.g.a. att ngt existerar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-04 16:18:00
|
|
Oskar S |
De tjejer OCH killar som ser på utvikningsbilderna bör också inse att
det är ett "omöjligt" iodeal att eftersträva. Go easy on everyone.
Låt utvikningsflickan förbli en våt dröm, släpa inte in henne i vardagslivet. Där överlever hon inte.
Utvikningstjejer förbättras genom make och foto. Det är det jag menar med att de är overkliga. Ingen människa ser så bra ut in real life som på dessa bilder. Allt är bortretuscherat.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-04 18:34:00
|
|
Sara |
När "utvikningsflickor" tapetserar väggar i de affärer jag handlar min mat i och de offentliga platser jag besöker, när de poppar upp på min datorskärm & när du fungerar som reklamkampanjer för människor med andra drömmar än att visa brösten - så är de - & bör också vara - en del av vårt vardagsliv och våra politiska värderingar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-04 22:42:00
|
|
AC Collin - som fyller 41 idag... |
I oktobernumret av Internetworld rekommenderar sexologen Katerina Janouch webbsidor med "tecknade tuttar". Hon säger: "För mig är tecknade serier och filmer optimalt. Kittlar fantasin och samtidigt kommer ingen människa till skada. Mer tecknad erotik åt folket". Det kanske ska vara tecknat för att vara tillräckligt distanserat? Förresten, är hon med sina åsikter en radikal tröttsam tjej?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-04 23:00:00
|
|
Sara |
Jag vet inte. Att hon gillar tecknad film och tipsar andra, känns varken radikalt eller tröttsamt. Men jag tycker att det är tröttsamt när romantiserade könsroller säljs på löpande band & när de som kan betala betalar för att jag tvingas se dem, dagligen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-04 23:00:00
|
|
Sara |
PS. Grattis på födelsedagen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-05 00:03:00
|
|
AC Collin |
Tack!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-06 12:09:00
|
|
Oskar S |
Fyllde du år?
Har jag missat det?
Grattis i efterskott!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-06 17:03:00
|
|
AC Collin |
Tack igen! 41, hmm...men som min pappa brukar säga, rått men hjärtligt: "det är inte så farligt med tanke på alternativet".
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-11-07 19:10:00
|
|
PP |
Ang Katerin J, ja hon är otroligt tröttsam. Fast snart kanske man slipper henne, hon spricker nog snart av självgodhet. Hennes självgodhet har satt sig i ansiktet. Hon raljerar och ironiserar över människor, hon skrev nyligen i VR ang sexdebut som hon själv naturligtvis haft mkt ung bara för att få det gjort: men nu på 90-talet ska det ju vara så fint precis som det är fel att vilja ha en debut med kärlek och ömhet.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-11-07 19:13:00
|
|
PP |
Hade hon skrivit, på 90-talet är man klokare och vill att det ska vara fint hade det varit något helt annat. Vidare är det att hon inte vill att ngn ska ta skada vid porr ngt helt nytt från hennes sida, hon har flera ggr rekommenderat porrtidningar och porrfilmer som lustförbättrare. Då har hon inte skrivit ett ord om de medverkande och hur dom mår. För all del man kan stänga av skrev hon en gång när hon rekom porrfilm. dom medv som tar skada kan inte stänga av.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-11-07 19:17:00
|
|
PP |
T ex den flicka som enl en recencent av boken om "porrkungen" borde kallas porrsvin Milton beskriver en bild på en mkt ung flicka som har en hel hand uppkörd i analen, hon är skadad för livet och kan inte som Katerina J så raljerande skriver stänga av. Bilden lär ha varit i en av Miltons porrtidningra. Jag tycker att både män och kvinnor om gillar sådana tidningar/filmer och sådana är väl dom flesta är skadade.
|
| |