Inlägg #1: Postat: 2002-11-02 21:35:00
|
d |
Du kan ju hälsa dina medsystrar i skyttegraven att de lyckats ganska bra den här gången. Jag grattulerar. Är det här tacken till alla män som hjälpt och stöttat feminismen under alla år?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-03 15:53:00
|
PerB |
Jag skulle inte vilja kalla det här en "feministisk" idé.. Det är som Stella skriver en populistisk juridik. Har svårt att se att det svenska rättsväsendet ens kommer överväga att bryta rättssäkerheten på detta sätt. Det som är skrämmande är att så många inte ser konsekvenserna av det utan "hejar på" ett sådant förslag.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-03 19:22:00
|
Stella |
Allt som går att blåsa upp och göra en stor grej av blir det när media hakar på. Skulle förvåna mig mycket om inte luften går ur den här ballongen tämligen omgående, även i UK. Och vad beträffar medsystrar så har jag mig veterligen inga sådana, jag ser mig som en individ och inte en del av ett Borgkollektiv, även om det konceptet verkar svårt att greppa för många män som har åsikter om vad feminister står för.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-04 11:16:00
|
d |
Ja men det är ju ändå upprörande hur flera kvinnor i sverige verkar gilla tanken. Isåfall kan väl jag lika gärna börja gilla tanken på olika lön för lika arbete och andra kvinnoförtryckande principer? För det andra är det ovesäntligt ifall förslaget ska ses som ett "misstag" eller ej. Den resulterande föraktdemontrationen är fulländad i vilket fall som helst.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-04 18:27:00
|
PerB |
Ja, det är upprörande att folk hejar på något sådant som det här förslaget... Men det är inte något unikt för feministiska frågor.. Moralpanik bryter ut lite då och då i kvällspressen och att vi ska minsann förbjuda saker till höger och vänster...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-05 15:49:00
|
d |
Moralpanik är att bra ord. Det återspeglar ungefär hur löjlig mycket feministisk debatt är. Feminismen går ut på att visa att kvinnor är förnuftiga och likvärdiga samhällsmedborgare. Men man kan vänta sig att de helt plötsligt tar upp någon löjlig debatt som t.ex. "hurvida analsex är ett kvinnoförnedrande manligt påfund" eller något annat skrattretande. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-05 15:54:00
|
d |
Jag har faktiskt för mig att ledande politiker förut diskuterade "pojkars attityder mot tjejer" och att "tjejer kände sig tvugna att ha analsex" som huvudproblem. Det budskap som dessa feminister lyckas sända ut är: Tjejer är viljelösa idioter som inte förstår att ta vara på sig själva. Och sen finns det feminister som påstår sig vara för jämnställdhet. Det är ett skämt!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-05 23:33:00
|
Marcus P |
"Jag ser mig som en individ och inte en del av ett Borgkollektiv". Ett noll till Stella, såvitt jag kan se. Feminismen går för övrigt ut på att människor ska behandlas lika och ges samma möjligheter, oavsett vad de har mellan benen. Punkt slut.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-06 08:53:00
|
Kalle G |
Menar du att feminismen har någon slags fribrev? Alla förslag som är bra är feminism, och alla dåliga förslag är per definition inte feminism? Väldigt praktisk ideologi iså fall, måste jag säga! Och hur är det med förslag som är bra för dig och dåliga för mig?
|
|