Inlägg #1: Postat: 2002-11-01 11:30:00
|
Michael Lundahl |
Och en gammal bekant dyker den upp: den känslomässiga utpressningen. "Vad skulle du tycka om DIN dotter gjorde XX va?!". Fy FAAAN vad jag hatar det där djävla talibanargumentet! Nej, nej och åter NEJ, jag tänker INTE propagera för att förbjuda all världens tjejer att titta på Christina Aguilera bara för att jag EVENTUELLT inte skulle gilla att min framtida dotter skulle se på det. Blir så trött....
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-01 11:33:00
|
Michael Lundahl |
Att på det där viset använda en människas kärlek till ens närstående för att tvinga folk att tycka en viss sak är bland det ÄCKLIGASTE jag vet i den här sortens debatter. Det är ett fult tjuvknep. Ett avskyvärt trick. Det stinker så mycket om det att tårna kryllar sig och jag får kräkkänslor. Det är utpressning av äckligaste sort. Försök aldrig det mot mig igen... om du inte VILL att jag skall betrakta dig som oeriös vill säga. Ditt val...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-01 12:25:00
|
Michael Lundahl |
Och dessutom: NEJ, jag försvara inte branschen. Det jag skriver är att det är idiotiskt av Expressen att hänga ut ungdomar på det där viset. Och det är ännu mer korkat av Skugge att heja på, detta trots att folk har berättat vad det har gjort för dessa tjejer. De hade helt kunnat skippa uthängningsbiten. Men det gjorde de inte... för de BRYR SIG INTE om människorna. De vill bara ha rätt... skit samma sedan vem de trampar på. DET är var jag protesterar emot.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-02 13:29:00
|
Uno Hansson |
Ojojoj vad du tar i! Skugge skriver väl på sitt sätt och du på ditt. Du vill väl inte inskränka på hennes yttrandefrihet. Jag råkade bara läsa denna av alla de många kommentarena. Men resonemanget verkar vara lite obalanerat och onyanserat.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-02 13:47:00
|
Stella |
Alla de här ungdomarna har själva valt att lägga ut sig. Det står på Lunars första sida att man inte ska göra det de har gjort. Eller gäller principen "ansvar för sina handlingar" bara inte de som Lundahl tycker synd om?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-04 00:51:00
|
PerB |
Det var väl så att flera inte alls hade några nakenbilder på sin sida.. men ändå hängde Skugge ut dom som om dom hade det?.. Eller missade jag något?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-05 18:58:00
|
Lisa |
"Talibanargument", det var ju väldigt intelligent sagt. Vilket ordförråd! Mikael, du tyckte inte man kunde jämföra vad Din dotter skulle behöva utsätts för med vad andra ungar utsätts för. Tycker inte du att alla vuxna har nåt sorts gemensamt ansvar för barnen? F.ö. tyckte jag artikeln var bra, men du har rätt i att hon kunde låtit bli att skriva deras precisa användarnamn.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-05 19:53:00
|
Perra |
Man kan ju vända på det och fråga Marita vad hon skulle tycka om hennes ponera 12-åriga dotter kallades för "rikshora" i Expressen......
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-26 11:54:00
|
Dan |
Tycker fröken Aguiliera verkar vara en bättre förebild än Britney om man nu måste välja, starkare, självständigare och framför allt inte så jävla hycklande. Å andra sidan har ju Britney visat att man kan bli superstar även fast man sprungit en jävla massa väggar som liten, kort sagt trots att man är illa ful.
|
|