|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-31 20:12:00
|
|
forts |
den dagen det går upp för människor att gränser är till för att förkuva individers valmöjligheter och chanser till LYCKA, den dagen man faktiskt accepterar att människor är lika mycket VÄRDA. Den dagen inser man kanske hur jävla absurt ett parti som sverigedemokraterna är. Men nakenbrudarna på löpsedlarna fyller sin funktion. Annars hade det blivit revolution.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-31 20:13:00
|
|
a |
kunna vara kurd skall det stå, urasickasacka
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-31 20:53:00
|
|
Apocalypse now |
Och varför skulle det funka problemfritt att vara kurd i Sverige om man inte ens får vara det i vad man ser som sitt hemland?
Vacker dröm men det är inte så enkelt. Jag vill för övrigt hellre dö än leva i ett land som har samma kvinnosyn som t ex en del outbildade kurder och pakistanier, m fl. Och i det läget är jag beredd att dö för att försvara den svenska jämställdheten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-31 20:54:00
|
|
Apocalypse now |
Frihet i Sverige innebär inte frihet att fortsätta förtrycka kvinnor och indoktrinera barn, men det verkar det vara många invandrarmän som inte fattar, tyvärr.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-31 21:00:00
|
|
ahnberg |
vi lever i frihet här ja. Lånad frihet. Må aldrig tredje världen kräva tillbaka den frihet som vi bestulit från dem!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-31 22:06:00
|
|
Yohannis Petersson |
Snälla ahnberg, jag har aldrig menat att du och andra invandrande, ska tvingas att dyrka svenska seder och traditioner. Jag menar bara att ni ska respektera dom. Dvs det här betyder mycket för oss och det utgår vi ifrån att ni respekterar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-01 17:58:00
|
|
också svensk |
Skitsnack. Precis som invandrare inte tycker om att buntas ihop, gör "infödda svecskar" inte heller det. Du, Yohannis, kanske tycker att svenska traditioner är något väldigt värdefullt, jag känner ej på det sättet. Sluta tala för alla "oss", ifall du inte med oss menar idioter med dragning åt nationalkonservatism.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-03 12:57:00
|
|
Olle |
Ahnberg, vilken frihet har vi stulit från tredje världen? Hur stal vi den i så fall? Utveckla ditt resonemang. Källhänvisning?
|
| |