Inlägg #1: Postat: 2002-10-30 20:29:00
|
Lena V |
Heja Tillan :D Jag sågar inte idén, tvärtom, men jag håller inte med om att gratis mensskydd skulle vara en jämställdhetsfråga. Jag har svårt att se det jämlika i att kvinns får gratis mensskydd medan män som är tvugna att raka sig ska betala hutlöst mycket för sina påtvingade pryttlar om dom nu inte gillar helskägg, vilket väldigt få gör. Men, hur kul som helst att Kajsa blir publicerad, lika roligt varje gång och alla här känner Kajsa nu, jag tvingar dom att läsa på kiosken:D Ha det!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-30 20:55:00
|
Tillan |
Ok, rakhyvlar är på tok för dyra de med men de kostar nog lite mer att framställa än en tampong..Men om du var tvungen att tillbringa 3 månader i en cell, med en säng, med antingen en man utan rakgrejor eller en kvinna utan mensgrejor...vad hade du valt? Män måste inte raka sig, säga vad man vill. Om de låter bli går de inte runt med en blodig illaluktande leverbitsfylld sörja rinnande nedför hakan, de blir bara -mindre håriga.
Tycker jag ..liksom
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-30 22:52:00
|
Lena V |
Hm, i imaginära scenarion kan allt hända, lyckligtvis har jag inte behövt välja vem jag ska dela cell med, än så länge vill säga; Och män måste inte raka sig, dom kan spara helskägg och därmed slippa, likväl som jag kan strunta i att någonsin klippa mig igen, eller att gå till tandläkaren, men jag tycker inte det faktumet gör det till en jämställdhetsfråga...tycker jag då...liksom
|
|