Inlägg #1: Postat: 2002-10-30 17:34:00
|
Trött |
Jag önskar att det vore annorlunda men jag är helt enkelt mindre intresserad av att umgås med dem eftersom man hela tiden är rädd att göra fel sett ur deras perspektiv, det hela tiden krävs att jag ger hjälp med diverse saker och dom tackar jag tycker bådadera känns jobbigt och vi inte har särskilt mycket gemensamt i slutänden.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-30 17:38:00
|
Trött |
Detta är en mycket trist iakttagelse och hjälper inte invandrare men jag tror tyvärr inte jag är ensam om att känna så.
Men jag hoppas av allt hjärta att det finns de som orkar också, i skolan, i vården, i arbetslivet och överallt där man skapar band till det svenska samhället. Jag önskar att jag var bättre på att orka och förstå.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-30 19:17:00
|
knaaster |
Det är ju du som är problemet. Eller din rädsla iaf. Var skulle civilisationen vara om alla var rädda för allt som inte var exakt som sig själv. Andra måste självklart oxå vara toleranta och förstå att det finns skillnader mellan alla individer. Gör man inga misstag så gör man färre framsteg. Trial and error.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-30 21:37:00
|
Jonas |
Du är uppenbarligen trött. Men mellan dina rader läser jag att du faktiskt bryr dig mer än du själv tror. Varför skulle du ta mer socialt ansvar bara för att du ställer dig upp och ber folk sluta fokusera på problem och elände? Fråga en invandrare om vad han tycker om själva ordet invandrare. Egentligen är det ju lika relevant som att vi skulle kalla oss infödingar.
|
|