Narkotika-samhällets fiende nr 1

Inlägg #1: Postat: 2002-10-29 20:16:00
Sebastian Hess
Jag hoppas och tror inte det finns hundratusentals i Sverige som "sköter" sitt missbruk. När du sedan kallar de som fastnar för loosers tappar jag allt förtroende för dig, menar du vad du skrev? Tror du inte personer med olika bakgrund löper olika risk att fastna? Kan man inte ha skoj utan droger bör man nog fundera över ett och annat i livet. MVH
Inlägg #2: Postat: 2002-10-29 21:12:00
ahnberg
sköter sitt BRUK skrev jag. Du tycker helt uppenbarligen inte att det finns en skillnad, eller? Jag menar loosers, förlorare, i den här meningen; Dom är spelets förlorare, ty alla spel har förlorare.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-29 21:19:00
kalle ku
Det finns vissa droger som inte går att bruka utan att missbruka, som crack eller heroin..Oavsett om det kostar 5kr eller 500kr grammet, så kommer du att sabba för dig själv och sammhället istort. Så jag säger omyndighetsförklara och tvångsbehandla misbrukarna av dessa droger och sänk straffen för lättare brukbara droger.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-29 22:56:00
Sundberg
Jo även heroinet går att bruka. Det finns som i flera år "helg-rökt" heroin utan att bli beroende eller missbruka det. Men dom syns aldrig i statistiken, av naturliga skäl.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-29 22:57:00
Sundberg
Jo även heroinet går att bruka. Det finns många som i flera år "helg-rökt" heroin utan att bli beroende eller missbruka det. Men dom syns aldrig i statistiken, av naturliga skäl.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-29 23:18:00
JSK
Hess: De flesta som provar narkotika hamnar aldrig i missbruk.
kalle ku: Läs på! Heroin och andra opiater BRUKAS av bla läkare. Det är en drog som inte påverkar kroppen i någon större utsträckning i ren form, med rena verktyg, i måttlig dos. Dessa brukare syns inte i media eller i statistiken.
Inlägg #7: Postat: 2002-10-30 09:29:00
Krillle
Sverige är ett otroligt fascistiskt land.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-30 13:16:00
kalle ku
Sicket jävla skitsnack. Det finns definetivt ingen som festpundar på vitt horse eller crack.
Inlägg #9: Postat: 2002-10-30 13:56:00
kalle ku
"Sverige är ett otroligt fascistiskt land"

Fel, sanningen är fascistisk. Vi har inte samma förutsättningar att ta ansvar för oss själva eller andra, dvs vi är alla olika individer. Den som tror något annat lever i en följugen ideologisk värld eller är bara korkad.
Inlägg #10: Postat: 2002-11-02 23:26:00
bläh
kalle ku: Tyvärr så tror jag nog att du är utanför ditt element i denna diskussion. För det första så spelar det absolut ingen roll om heroinet är vitt eller brunt, många gör det felaktiga antagandet att brunt alltid är svagare därför de tror att det alltid är utblandat. För det andra så är crack preparerat kokain som röks, och just kokain har alltid varit känt för att vara en festdrog. Det finns faktiskt många som reglerar sitt bruk, men de.. -> Fortsättning.
Inlägg #11: Postat: 2002-11-02 23:26:00
bläh
syns aldrig i statistik eller media eftersom alla redan vet att alla olagliga substanser ej går att bruka just därför att de är olagliga. Under 1800-talet var det otroligt vanligt med just kokain i diverse alldagliga produkter, mest känd är säkert coca cola. Men ändå så var inte merparten av folket utslagna missbrukare, det är så många av problemen som uppstår just av den förbudspolitik som hela tiden uppmålas som det enda möjliga vägen.
Laddar...