Inlägg #1: Postat: 2002-10-29 16:20:00
|
Gnurf |
Alla punkter blev inte besvarade, vissa klumpas ihop då de kan besvaras med ett svar. Hoppas min guide till det svenska samhället är till nytta :P
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-29 17:03:00
|
Ylva |
Hej din nazist. Det är inget privilegium att bli medborgare i ett annat land. Det är enda sättet att överleva bara. Varför är allt som svenskar gör rätt? Har det nåt med den ariska rasen att göra måhända? Klipp dig och skaffa ett jobb, Gnurf.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-29 17:43:00
|
Nisse |
Hej Ylva, din fascist! På vilket sätt är inte ett medborgarskap ett privilegium?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-29 18:06:00
|
c-c |
Hej Ylva, du är en idiot. Om man har valt att bo i ett land ska man naturligtvis anpassa sig. Själv har jag lämnat Sverige och är därmed invandrare där jag nu är - själklart talar jag spâket & anpassar mig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-29 18:20:00
|
SvartsKalle |
Visserligen skall man följa de grundläggande lagarna och förordningarna. Men, för den skull behöver man inte säga "tack så mycket för allt och ingenting" eller inte få lov att kritisera det man inte tycker är bra bara för att man har fått lov att bosätter sig här behöver man inte nicka instämmande till allt. Lagom är ju bäst som bekant…
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-29 18:43:00
|
Gnurf |
Ylva > Hej, får jag erbjuda medlemsskap i NSF? Klippte mig nyss och pluggar på Södertörn, ska skaffa jobb någon anna dag. Jag har inte sagt att allt vi gör är rätt, var såg du det uttalandet?
SvartsKalle > Givetvis är kritik tillåtet, men att inte vara tacksam för ett medborgarskap känns lite...otacksamt. När jag pluggade i USA hade jag många debatter med dem om deras politik osv men trots det var jag fortfarande tacksam över att jag fick bo där. Förstår du hur jag menar?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-29 18:46:00
|
Gnurf |
SvartsKalle forts. > Du får gärna skaka på huvudet över saker och ting du tycker är idiotiska i detta landet men ett medborgarskap bör man faktiskt vara tacksam för. Tycker jag i alla fall. Hoppas du inte missförstår mig nu som Ylva tycks ha gjort.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-29 20:06:00
|
Haleh |
Du missuppfattar frågan och ställer den inte helt oförväntade frågan.
Självfallet kan man fira nationaldagen och vara stolt över Sverige. Men det har inget att göra med det jag tog upp . Skillnaden är, Gnurf, att du Måste synas på ett speciellt sätt för att bli omtyckt.
Dessa var bara några exempal.
F.ö. blir jag bara glad ju fler som firar nationaldagen > allt för att rasismen inte ska öka i Sverige.
mvh
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-29 22:03:00
|
SvartsKalle |
Gnurf > för att medborgarskapet ska beviljas måste den som ansöker uppfylla vissa krav, bl.a. att ha fått uppehållstillstånd och bott i Sverige under minst fem år och inte ha begått brott under den tiden. Men visst får man vara tacksam, bara faktum att man lever kan anses som ett privilegium…
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-30 00:30:00
|
Gnurf |
Haleh > Hm ok. Är inte helt säker på att jag fattar vad du menar. Eller jag förstår ju, men jag har svårt att tänka mig att majoriteten av Sveriges befolkning skulle kräva det av sina mörkhyade medborgare. Trist ifall det är så. Själv firar jag då inte nationaldagen för 5 öre :P
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-30 00:41:00
|
Haleh |
Jag firar gärna nationaldagen som en demonstration gentemot rasismen. Vad har den svenska flaggan för betydelse idag, vad har den lyckats, i de flesta fall, bli symbol för? Sedan tycker inte jag att dagen i sig är så betydelsefull.
ps. "mörkhyade medborgare",,,är det hur du definierar invandrare? heh...ok.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-30 06:29:00
|
Gnurf |
Haleh > Sorry, blandade ihop din artikel med en kommentar på Naseers artikel inom samma ämne där en person vid namn Amina tycker att man får en dålig behandling i Sverige bara för att man är mörkhyad. Jag är ju själv andra generationens invandrare per definition tror jag och kritvit, så nope, det är inte min definition :P heh...ok
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-30 06:33:00
|
Gnurf |
Haleh > Svenska flaggan är i mina ögon först och främst symbol för landet Sverige. Sedan förs mina tankar mest åt varma somrar i skärgården med svenska flaggor vajande utanför skärgårdsstugorna för att inte tala om alla fina båtar med en svensk fana i aktern *drömmande*
Vad tycker du själv den står för?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-10-30 07:09:00
|
Uno Hansson |
Jag är så glaaaad att jag är SVENSK.
... att bliii så jäävla bra som doom.
Det sista citat Hasse o Tage
fast... min tandläkare påstår att mina tänders förfäder troligen kommer från Holland... och min svägerska har släkforskat tom slutet på 1700-talet tror jag och då var vi svenskar om Halland var svenskt då.
|
|