Jag är ditt spöke

Inlägg #1: Postat: 2002-10-28 20:00:00
Gnurf
Inte alls sant. Finns säkert dem som tycker så men inte alla. Kom till båten Ludwigshaf vid Södra Mälarstrand i Sthlm och hälsa på någon gång. Kocken Ali är en av de skönaste killar jag träffat och samma sak med båtens chef Patric. Ingen jag känner skulle få för sig att kalla dem för underlägsna.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-29 01:13:00
Oskar S
Det där stämmer tyvärr.
Alltför många har ventilerat sina mindrevärdskomplex genom att medvetet uttala mitt extremt lätta efternamn fel. Efterblivna idioter.
Jag är så blond och blåögd man kan vara, men det spelar ingen roll.
Inte heller spelar det roll att min hantering av det svenska språket är vida överlägsen deras. Folk som gör så har inget att hämta hos mig, de får enbart mitt förakt.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-29 05:20:00
Gnurf
Vågar man fråga vad ditt efternamn är av ren nyfikenhet?
Jag antar att sådant där också beror på var man bor. Hoppas du inte bor i Sthlm för jag tänkte påstå att folk generellt är tolerantare här än i andra delar :P
Inlägg #4: Postat: 2002-10-29 05:21:00
Gnurf
Sedan tror jag det även spelar in vilken generation man tillhör och var man vuxit upp för att inte säga hur man vuxit upp. Äh, jag är i alla fall tolerant :P
Inlägg #5: Postat: 2002-10-29 14:39:00
Marcus Priftis
Oskar heter Smulski i efternamn och är en flitig skribent på Sourze. Han är dessutom från Nacka. Själv är jag från Södertälje, men jag är ganska tolerant ändå.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-29 15:55:00
Gnurf
Lustigt, jag kommer också från Nacka, Orminge närmare bestämt. Trist att höra, men jag antar att du vet att inte alla svenskar tycker så i alla fall.
Inlägg #7: Postat: 2002-10-30 02:10:00
Oskar S
Nja jag är hemmahörande i Saltsjöbaden, så vi är inte grannar.
Men du kanske har besökt vår nya lågprisaffär inne i S-baden centrum?
"Alla från Nackaområdet" handlar tydligen där. Och köerna har blivit helt omänskliga för en kille med en knäskada som jag.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-30 02:10:00
Oskar S
Jag tycker att svenskar i allmänhet har en bra inställning till invandrare men ibland blir man mörkrädd när vissa sanningar som sitter långt inne uppdagas. Jag blir sällan utsatt i kraft av utseende, bakgrund och språk men jag känner för andra.
Inlägg #9: Postat: 2002-10-30 02:11:00
Oskar S
Sverige är ändå ett segregerat land och invandrarna mår klart sämst vid en jämförande studie.
Dvs de som ursprungligen kommer från länder utanför EU.
Undantaget är Finland. de svenska finnarna har betydligt sämre fysisk och psykisk hälsa än motsvarnde hos svenskar. Läs artikel i DN Debatt 28/10
Inlägg #10: Postat: 2002-10-30 06:38:00
Gnurf
Oskar S > Saltis...word. Tja, jag är andra generationens invandrare per definition tror jag och jag tar inte åt mig. Per definition är nog en fruktansvärd massa människor i detta landet är första eller andra generationens invandrare men jag tror att en minoritet av dessa är de man tänker på när man i vardagligt tal talar om invandrare. Undrar varför det är så. Finns det något land som inte är segregerat egentligen? :P
Inlägg #11: Postat: 2002-11-02 03:01:00
Oskar S
Nej, egentligen inte. Kanske enbart vissa samhällen som är avskurna från civilisationen är ickesegregerande. Men det kommer att ändras eftersom civilisationen tränger in även i de djupaste djungler och dunklaste reservat.
Laddar...