Om USA anfaller Irak

Den här tråden diskuterar artikeln Om USA anfaller Irak.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-27 16:35:00
Fredrik Jung Abbou
Ryssland och Frankrike ar enbart mindre for krig for att de har stora oljeintressen i landet vid namn Lukoil och ELF. Annars hade de varit med o bombat. Jag hoppas dock de bombar Saddam maste bort och det ar det viktigaste just nu. Kanske inte for sakerheten i NY men absolut for ett dragligt liv for det irakiska folket.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-27 21:46:00
Fredrik Vargas Friberg
Ganska intressant... jag skrev här på Sourze, för ett halvår sedan, där jag jämförde USA med Nazityskland...i med deras sätt att agera. Detta skrev jag före alla vänstertidningar, före alla borgerliga tidningar, och att slutligen en tysk minister gör samma jämförelse bara för en månad sedan... undrar om jag var före min tid, eller att jag onödigt sade något. Och det var inte många som gillade det jag skrev. Keep going! /Fredrik
Inlägg #3: Postat: 2002-10-28 16:49:00
Holm
"sitt hemlands frihet"?!!! MV skrev: "...kvinnor som har kapat en rysk teater ... må vara inhumant, men deras motiv är sitt hemlands frihet." Tjetjenien är inget land. Du tar motsatsen för given. Varför? Det finns många gånger fler etniska minoriteter än det finns länder.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-28 16:56:00
Holm
Vore det inte för oljan och massförstörelsevapnen, skulle säkert Bush ignorera det irakiska folkets lidande under Saddam; det är jag med på. MEN: Det är ingen slump att USA ger sig på ett odemokratiskt land, och att deras intressen därmed sammanfaller med lokalbefolkningens. Norge, England eller Danmark skulle kunna göra vad som helst med sin olja; USA skulle ändå inte ge sig på dem.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-28 20:43:00
Anna Li
Gillar ditt sätt att bryta av från det allmänpolitiska debatt tonläget till det personliga och ändå hålla ihop det mot slutet!
Laddar...