Inlägg #1: Postat: 2002-10-26 16:32:00
|
Uno Hansson |
Målgruppen är inte homogen. För att göra sekventiell komplexitet begriplig så bör man ha access till bildmedia, video, tv och datasimuleingsspel. Detta borde EU eller den svenska budgeten kunna finasiera.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-26 22:55:00
|
AC Collin |
Det är inte bara en fråga om teknik. Det är innehåll också...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-27 00:04:00
|
Uno Hansson |
Jag har talat med de som skriver såpa på MTV och de är intresserade att skriva storyavsnitt men påstår att amimeringar, synkning osv än så länge är en omotiverad merkostnad. Framfab var också intresserade innan IT-raset.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-27 00:06:00
|
Uno Hansson |
Framfab menade att det fanns EU-pengar som de skulle kunna söka.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-27 10:11:00
|
AC Collin |
Vad jag menar är bara att det spelar ingen roll om man har tillgång till alla möjliga kanaler, forum, teknisk kompetens och hur mycket pengar som helst att lägga på kalaset – om inte budskapet är formulerat så att det når fram. Ta Internet som exempel, man har fokuserat på tekniken men innehåll har ofta lågprioriterats. Jag tolkade din artikel som kritik mot snuttifieringen, oförmågan att engagera, inte bristen på kanaler eller medel att förmedla informationen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-27 10:12:00
|
AC Collin |
Jag ser förresten paralleller till skolvärlden, vilket är minst lika allvarligt. En lärare kan vara hur kunnig som helst i sitt ämne, men har han/hon inte förmåga att förmedla så spelar det ingen roll. Och glöm inte det störande bruset...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-27 21:59:00
|
Bruset |
Ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzssssssssssssssssssssssssssssssss.............................................................
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-27 22:14:00
|
AC Collin |
Kunde inte beskrivas tydligare. Jag tror det är kört. Det finns för gott om idioter...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-28 08:36:00
|
Uno Hansson |
Jag har pratat med många om de tv-serier som skulle kunna göras för att visa upp bättre infrasystem. Gärna då som bakgrund till såpoperor. Man animeringar, trickfilm, rekvisita, attrapper, interiörer och exteriörer kostar mer än ordinära möbler, bilar, fabriker kontor och varuhus. Såpskrivarna på MTV är intresserad men merkostanden anses inte motiverad.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-28 08:47:00
|
Uno Hansson |
Avslöjad! Jag skrev intresserad, har alltså pratat med bara en såpskrivare. Men det intressanta är att de sinsemellan hade diskuterat futuriska relationsbakgrunder. Det har kanske börjat jäsa idéer om... Hur skall vi ha det framöver? Något förslag... Jag har massor... men kanske en del gamla projekt som först...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-28 09:09:00
|
AC Collin |
Bara man inte fastnar i Sci-Fi-fällan. De flesta framtidsvisioner berättar mer om sin samtid än framtid. Det är otroligt kul att se en film från 50-, 60- eller 70-talet där man vill beskriva framtiden. De blir mossiga ganska fort med sina blip-blopande jättedatorer och sladdtelefoner...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-28 13:36:00
|
Uno Hansson |
Man bör nog simulera de tekniska lösningar i något datorspel på Internet. Det är definitivt ett framtida vardagssamhälle som bör speglas. Där det på övertygande sätt visas att kostnaderna blir mycket lägre med bättre tekniska lösningar.
|
|