Självutnämnd åklagare och domare

Inlägg #1: Postat: 2002-10-26 13:11:00
Angelica
Nej alla fängelser är inte likadana. Det finns olika klassificeringar på fängelserna beroende på hur grova brott de har begått.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-26 18:11:00
Stefan
Så varför bifogar du bara bilder från en lättare anstalt där lättare brottslingar sitter. Varför inte några bilder från Hall också för att bredda helhetsintrycket för de som inte vet? Definitivt inte lika fint som på dina bilder, och bra mycket hårdare rutiner än de du beskriver.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-26 18:40:00
Angelica
Av den enkla anledningen att jag inte hittat några bilder. Jag har skrivit att jag VET hur det går till på en öppen anstalt men jag har också skrivit att jag inte vet hur det är på en hårdare anstalt. Men det jag vill få fram i debatt är faktiskt hur problemet ska kunna lösas.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-26 23:20:00
Krock
Skika dom til sibirie
Inlägg #5: Postat: 2002-10-27 15:14:00
Stefan
Du vet inte hur det går till på sluten anstalt, men vill ändå förändra straffbilden och "skärpa" straffet för de dömda för att de har det för bra. Är det inte något i det resonemanget som brister, alternativt fattas?
Inlägg #6: Postat: 2002-10-27 20:46:00
Angelica
Läste du inte artikeln ovan? Men har väldigt svårt att tänka mig att standarden dvs kvaliteten skulle vara sämre. Förändra straffbilden med psykhjälp och uppföljning efteråt. Står det inte så? Studiebesök på brottsofferjouren och liknande?
Inlägg #7: Postat: 2002-10-28 01:00:00
Stefan
Jag läste artikeln ovan där du väldigt rättframt generaliserar fångvården och drar den över en kam utifrån den kontakt du haft med lättare vård plus hur du kan tänka dig att standarden dvs kvaliteten är i den tyngre. Vet du om/hur uppföljningar av tyngre brottslingar sker eller inte?
Inlägg #8: Postat: 2002-10-28 13:45:00
Angelica
Det finns en organisation som heter KRIS som är till för sk tyngre brottslingar, men den är helt baserad på frivillig bas. Jag känner en tung brottsling och han har definitivt inte fått hjälp, snarare tvärtom.
Laddar...