Bullshitfråga

Inlägg #1: Postat: 2002-10-26 11:41:00
Vodafone;
faktiskt så är det en fråga som många borde tänka mera på, vi har inte tid med varandra längre, allt snurrar iväg, så vi "skiter" i andra, tiden räcker inte. bra tanke!
Inlägg #2: Postat: 2002-10-26 13:51:00
Lena V
Bland det första som Pavle fick lära sig säga på svenska var frågan: Hur mår du? Och svaret: Jag mår bra. Ganska intressant. Svaret blir givet från grunden och därmed blir frågan helt ointressant och en artighetsfras istället för en reell fråga.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-26 15:36:00
Fredrik Jung Abbou
Det handlar om att ha energi. Det handlar om att vaga och att orka. Orka engagera sig, vaga dela med sig. De flesta engagerar sig om du oppnar dig och du engagerar dig o uppskattar oftast nar ngn oppnar sig. Det handlar bara om att vara den som borjar. Bli en Redbull!
Finns inget jag uppskattar mer an nar ngn som inte helt kanner upnar sig lite, och samma galler val for andra nar jag far arslet ur vagnen o gor detsamma.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-26 18:37:00
solveig
"Människor skapar varandra i varje ögonblick. Vid varje möte gör man ett val: är jag uppriktigt intresserad och har jag mod att vara den jag är i stället för den som den andra förväntar sig att jag ska vara?" Patricia Tudor-Sandal i Ordet är ditt. W&W 1997
Inlägg #5: Postat: 2002-10-26 21:41:00
suz
jag brukar svara bra, vet ju at det som frågar bara är artig,,här ingår det i hälsninsfrasen att fråga hur man mår, ingen vil veta,,,jag svara bra även fast jag mår skit,så är det bara,
hello and how are you today, over and over again, at the mall at work, everywhere,
Inlägg #6: Postat: 2002-10-26 23:17:00
Stella
Är detta ett problem? Jag har inga alls problem med att svara "bra" om det är bra, och "åt helvete" om det är åt helvete. Sen märker man väl om den som frågade faktiskt är intresserad av att höra mer, men ett ärligt svar på en fråga kan man väl ge ändå?

Fast jag har förstås alltid varit underlig.
Laddar...