Öga för öga, tand för tand?

Inlägg #1: Postat: 2002-10-25 20:55:00
Marcus P
Det kan du i och för sig göra ändå. Två röster hörs tydligare än en.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-26 00:55:00
Angelica
Nu blev jag lite sorgsen. Förstår du inte Jesper N att det är just sådant tänkande som gör att ingen ändring i samhället sker? Nu slipper jag skriva något, nu slipper jag göra något, nu kan jag sitta tillbaks och låta andra sköta smutsjobbet till mig. Skit i hur resultatet blir jag slipper ju. Kom igen. Lovar att inte bita dig. Bara lite.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-26 16:28:00
Jesper N
Hur var det nu skulle man eller skulle man inte försöka läsa andras tankar för att sedan smutskasta dem? Om du vill se artiklar av mig på sourze föreslår jag att du söker på Jesper Nihlén i sourze sökfunktion.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-26 19:07:00
Angelica
Ja, där ser du. Nu vet åtminstone du hur det känns. Att man blir lite arg när folk försöker läsa ens tankar och sedan smutskastar dem. Speciellt som tankarna inte stämmer.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-26 20:24:00
Marcus P
Jesper, min mening är att du skriver alldeles för lite på Sourze.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-27 15:48:00
Jesper N
Svar 4: hur vet du att jag blev arg? Hur kan du anta att jag inte varit med om att bli smutskastad tidigare? Min poäng med kommentaren var att visa att du just kastat sönder ditt glashus.
Svar 5:
jag laddar lite...
Inlägg #7: Postat: 2002-10-27 20:41:00
Angelica
Jesper N verkar som om du tar allt detta personligt. Lite synd tycker jag. Vi är väl vuxna människor? Jag blir inte sur för att du kommenterar artiklarna. Inte så länge det är kritik som verkligen är befogad. Klart att jag svarar för mig, men jag tycker inte att det ska urarta till något omoget gräl.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-28 08:24:00
Jesper N, väderkvarn
Angelica är du medveten om att dina tre senaste svar är exempel på hur du läser tankar och smutskastar? Du har implicit beskyllt mig, i tur och ordning, för att inte bry mig om samhället bara jag slipper engagera mig, bli arg pga din kommentar, ta allt du skriver personligt och för att bete mig som ett barn. Kan du inte lägga av med det och försöka ge exempel på att din teori om brott och straff skulle fungera?
Inlägg #9: Postat: 2002-10-28 13:54:00
Angelica
Det var en fråga om du tog det personligt. Jag känner att det urartar lite att jag upplever det som om det "märks ord# istället för att verkligen ta upp denna viktiga frågan.
Inlägg #10: Postat: 2002-10-28 20:17:00
Marcus P
Ett problem med att uttrycka sig i t.ex. en debattartikel är att man måste räkna med att folk tolkar det man skriver ungefär som det står.
Inlägg #11: Postat: 2002-10-29 00:27:00
Angelica
Ja, det verkar så. Är ju nybörjare och det var en nyttig läxa att man MÅSTE skriva ut ordentligt vad man menar. Ska ta en paus denna veckan nu barnen har lov Och kommer sedan med förslag noga skrivna ;- om hur JAG vill att det ska vara. Ha det så länge.
Inlägg #12: Postat: 2002-11-20 06:37:00
Angelica
Men vid närmare eftertanke. Nej. Varför skulle jag skriva om det? Det verkar som om alla utom jag ju är nöjda med fångvården som den är. Kanske bäst att låta det vila. Eller?
Laddar...