Öga för öga, tand för tand?

Inlägg #1: Postat: 2002-10-25 14:06:00
DHC
Vet ej om det är medvetet, men jag tycker du borde koncentrerat dig på Rundgrens artiklar och hållit Danlén utanför det hela - eller argumenterat mot hennes artiklar i en separat artikel. En bra artikel i övrigt - välskriven och med den kännetecknande självdistansen. Håller med om att fångvård bör i huvudsak handla om rehabilitering, och inte om straff.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-25 14:22:00
Marcus P
Du har rätt. Jag borde ha nöjt mig med Rundgren.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-26 00:38:00
Angelica
Hur fan kan du jämföra oss två? Du tycks dra dine egna små slutsatser till vad jag anser. DET VET DU INTE. Öga för öga, tand för tand då skulle jag för helvete sno hans bilstereo är du helt förvirrad? Låsa in dem och slänga bort nyckeln? Missade du att jag känner b.l.a en som åkt in och ut ur fängelse som en jojo?
Inlägg #4: Postat: 2002-10-26 00:43:00
Angelica
I berättelsen om min moster skrev jag Har "mördarna" fått behandling? Jag vet inte. Hoppas kan man.
Är det hämnd? Det verkar som om att du stirrat dig och retat dig blind på Dahle´n. Jag vill fan inte förknippas med sådana omänskliga behandlingar som du skrivet att jag skulle vilja. Har du frågor är du välkommen att eposta mig.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-26 00:47:00
Angelica
I den första skrev jag faktiskt Är det kanske så att straffen här i Sverige är för milda? Nej, ändra straffen så kommer kanske brottsligheten att minska. Då tänker de sig för både en och två gånger innan de gör någonting. Eller skulle jag markerat ordet KANSKE. Ser också att jag missat skriva in ett kanske i Då tänker de sig........ för både en och två gånger
Inlägg #6: Postat: 2002-10-26 00:50:00
Angelica
Eller protesterar du för att jag vågar yttra mig att jag vill ha en ändring av straffen? Jag VET att jag skrev skärp straffen men jag menade faktiskt inte att de ska sitta inne och ruttna heller. För fångarna är det ju en skärpning om de inte blir fria när de kommer ut utan fökjs upp med åtgärder. För dem blir det ett straff som fortsätter men för deras eget och andras bästa.
Inlägg #7: Postat: 2002-10-26 00:51:00
Angelica
Helvete också, snubblar på tangeneterna när jag blir arg tydligen. SUCK.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-26 20:23:00
Marcus P
Eftersom du skriver tio olika saker i olika kommentarer är det svårt att veta vad du tycker. Så jag går på det du skrivit i artikeln, tillsammans med den allmänt vedertagna definitionen av "skärpta straff". Danléns syn är i min mening avsevärt djävligare än din. Men samma logik kunde skönjas i dina artiklar om straffskärpning - om än i mildare form.
Laddar...