Inlägg #1: Postat: 2002-10-24 20:43:00
|
Angelica |
Du jag tycker att du ska läsa igenom allt som skrivits. Att spärra in och kasta bort nyckeln eller straffa för hämdbegär fungerar absolut inte och är knappast vad jag vill. Jag vill ha en ändring så att brottslighjeten försvinner.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-24 20:50:00
|
Angelica |
Detta svarade jag bla Erik Lindgren: Men de behöver inte sitta i fängelse. olovlig körning tex kan de använda fotbojan. De har börjat med den redan och det fungerar bra. Förstagångsförbrytare som tex har gjort inbrott i en bil eller förråd relativt lågt värde på godset likaså. Men de ska betala tillbaka värdet vad de stulit för. Idag slipper de betala tillbaka. Är det hämndbegär och öga mot öga?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-24 20:54:00
|
Angelica |
Detta svarade jag Jesper N: Det finns de som inte tänker efter innan de begår brotten och vissa hjälper ett strängare straff på. Vissa inte. Hårdare straff i den bemärkelsen att när eventuell fängelsetid är slut ska de följas upp. Se till att de får arbete, bostad osv. Har de fått psykhjälp i finkan ska den fortsätta tills läkaren anser att det räcker. Det blir ju ett hårdare straff.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-24 20:56:00
|
Angelica |
Men du som är så duktig och klappar dem på huvudet och berömmer dem när de sparkat skiten ur dig har kanske ett bra förslag på hur man ska kunna förändra kriminalvården? Kom med förslag istället för att attackera, för då framstår du ursäkta mig som en av brottslingarna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-24 21:00:00
|
Angelica |
Bäst att försvara mig innan. Jag menar att du attackerar som en som vill försvara sig. Jag har inte någonstans skrivit att jag vill att de ska sitta inne längre. Jag har skrivit att vi måste sluta dalta med dem. Hjälp dem istället med den vård och det stöd de behöver för att kunna leva hederligt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-24 21:03:00
|
Angelica |
Skärpta straff med att efter eventuell fängelsetid följa upp dem óch ställa krav på dem, MEN de ska få den hjälpen de behöver för att klara av det. Något pandemonium är det sista jag vill ha.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-24 21:46:00
|
Mats J |
Hur kan man säga att Angelica vill slänga bort nyckeln? Att hon vill ha öga
för öga, tand för tand? Vad hon faktiskt skriver är ju tvärtom. Visst hon
vill ha skärpta straff men hon skriver inte att det betyder längre
fängelsestraff. Varför reagerar vissa så mot att någon verkligen vill att vår
värld ska bli en säker plats att leva på? Är det de som är de kriminella? Jag
börjar undra.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-24 23:12:00
|
herr namnlös |
sist jag kollade betydde skärpta straff hårdare straff
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-24 23:59:00
|
Mats J |
Titta upp här på hennes svar 6
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-25 00:41:00
|
herr namnlös |
hon har sagt tio motsägande saker i kommentarfälten. jag gissar att det beror på att hon får mothugg
|
|