Tjetjenska rebeller är hjältar

Inlägg #1: Postat: 2002-10-24 20:07:00
Fredrik Jung Abbou
Men se, nu för du över det till ett individplan. Ponera att jag skulle vara beredd at ge mitt liv för att frigöra hela landet Sverige, även om jag visste at chanserna för detta var små. Precis som vilken soldat som dödar för sitt land och är beredd att dö för sitt land. Jag tar för givet att släktingarna kommer att hata mig.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-24 20:08:00
Fredrik Jung Abbou
Precis som mina vänners släktingar hatar de ryssar vars barn är soldater och skjuter på mina föräldrar och våldtar min syster etc under ockupationen av Sverige? Men vad är grejen med det? OM krig inte går att undvika, om de som ockuperar Sverige inte lämnar oss så kommer vi at hata dem och de sen få hata oss. Eller? Hur menar du att man som underlägset land ska rikta sin hämnd till "rätt" personer? Har man inga tanks att spränga ockupationens tanks, ger man upp då eller?
Inlägg #3: Postat: 2002-10-24 20:12:00
Fredrik Jung Abbou
Allting är väl en effekt av ngt annat? och när krig väl är oundvikligt så blir ju effekterna extrema och spiralliknande. Det vet ju alla. Du dödade en av oss så vi dödar två ar er osv. Det finns inga svar man kan ge,bara att allt det som händer inte hade hänt på sådant sett om det hade skett med diskussioner istället för våld.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-24 20:17:00
Gnurf
Vad jag försökte säga var att mord på civila inte är att betrakta som hjältemodigt, inte i mina ögon i alla fall. Därför har jag svårt att ta till mig dina hyllningar till de potentiella mördare som nu barrikaderat sig. Det är en sak att förstå varför de gör som de gör vilket jag gör, en annan att hylla dem som hjältar.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-28 01:39:00
Fredrik Vargas Friberg
Så, vad gör då Soldaters värde mer, när de likaså begår brott mot civila, genom att ytsätta civila för osäker tillvaro? Fredrik
Inlägg #6: Postat: 2002-10-28 04:01:00
Gnurf
Inte ett dugg, har någon påstått det? Jag skriver ju dock inte hyllningsartiklar förärade deras övergrepp.
Laddar...