En Mans försvarstal

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2002-10-24 20:19:00
frida
sen är det konstigt att du tar åt dig så personligt av ex skugge krönikor. om du läser något som rasister gjort, känner du då också att du får en verbal smäll på käften bara för att du är vit? vi vet ju att alla män inte är svin. sen är det konstigt att vissa har problem med att ens erkänna att vissa män, och kvinnor beter sig illa. och det är INTE fel att påpeka när dessa gör det. sen är det ju upp till var och en om man tar åt sig.
Inlägg #22: Postat: 2002-10-25 00:48:00
foobar
frida: Ditt svar 20 låter vettigt i mån att du accepterar biologiska skillnader som skulle visa sig finnas. Frågan är bara hur du kan skilja på det? Måste ni inte ta reda på VAD som är biologiskt och inte för att veta vad ni ska angripa? Eller kommer du att säga något i stil med "Lägg av med det där jävla könsrolls-indoktrinerade idiot!!!!" åt första bästa tjej som sminkar sig?
Inlägg #23: Postat: 2002-10-25 01:08:00
foobar
Nä, oftast står det inte "män är svin" rakt ut, men andemeningen av många feministiska texter och inlägg är den. Feminister angriper oftast vem som hellst, så nazistjämförelsen fungerar inte. Man kan som man bli anklagad för att vara en "förtryckande pervo" för att man gillar att tjejer ser ut på ett visst sätt. Helt jävla sjukt.
Inlägg #24: Postat: 2002-10-25 01:10:00
foobar
Varför jag irriterar mig på detta? Vänd på frågan: Varför skulle jag INTE bli skitförbannad över sådana påhopp på mig och alla män? Varför skulle jag INTE ta alla chanser att avslöja feministers destruktiva metoder? Och vad är det som säger att jag är vit förresten?
Inlägg #25: Postat: 2002-10-25 13:17:00
frida
det känns bra konstigt att du irriterar dig mer på påstådda angrepp från feminister än vad du irriterar dig på ex att det finns män som våldtar. jag tycker du ska engagera dig i något konstruktivt, även om det betyder att du måste kritisera någon av ditt eget kön ibland.
Inlägg #26: Postat: 2002-10-25 13:19:00
frida
och jag tycker fortfarande det är helt oväsentligt VAD som är biologiskt. om man bara inte trycker ner biologismen i halsen på ungarna från de att dom föds spelar det ju ingen roll om dom sedan väljer att sminka sig eller spela hockey. bara valen inte är styrda av föräldrar/lärare osv som vill ha normala typiska barn.
Inlägg #27: Postat: 2002-10-25 13:22:00
frida
jag tycker det är viktigt att man ser den faktiska påverkan människor utsätts för idag. det finns undersökningar som visar att man uppfattar ett gråtande barn som kallas bengt som argt medan barnet berit uppfattas som ledsen. detta formar barnen. fram för ett friare samhälle ! :
förresten så tror jag att du också är feminist. du har bara tolkat ordet lite annorlunda.
Inlägg #28: Postat: 2002-10-26 00:03:00
foobar
Svar på 25: Jag anser att informationsflödet är snevridet, och då syftar jag faktiskt inte på våldtäkter. Tänk följande scenario: En stor dagstidning visar ingående hur många män som dör av anabola steroider och lidandet det medför. I samma uppslag diskuteras ingående om hur kvinnor är utseendefixerade och föredrar storväxta män...
Inlägg #29: Postat: 2002-10-26 00:05:00
foobar
... Det skulle bli en outtalad men orättvis anklagelse mot alla kvinnor som råkar föredra en välskapt manskropp vilket säkert är nästan alla kvinnor. Skulle du inte finna anledning att reagera när du ser mönstret upprepas gång på gång? Eller hur skulle du som ung tjej ha påverkats av den bilden av den ytliga kvinnan som orsaken till många mäns död?
Inlägg #30: Postat: 2002-10-26 00:13:00
foobar
Det omvända mönstret är tyvärr alltför väl förekommande: Män som gillar bröst blir indirekt anklagade för att tjejer opererar in silikon och allt lidande det medför. Ska man som man inte få gilla bröst? Att gilla att se på porr gör en indirekt skyldig till våldtäkt eftersom porren "ger en dålig kvinnosyn som orsakar kvinnovåld" etc etc....
Inlägg #31: Postat: 2002-10-26 00:13:00
foobar
Vad vill feminismen komma egentligen? Och bara för att det finns andra mer påtagliga problem som våldtäkt betyder det inte att man kan bortse ifrån att det här också är ett problem.
Inlägg #32: Postat: 2002-10-26 00:18:00
foobar
Sålänge feminister gör försiktiga försök att jämna ut skillnader mellan könen som orsakas av våra roller är det OK att inte vara så noga med att veta VAD som är biologi...
Inlägg #33: Postat: 2002-10-26 00:25:00
foobar
... men om feminister däremot ska börja mobba alla som uppvisar rollpåverkade beteenden så måste ni vara helt på det klara men vad som beror på roll, och vad som är biologi.
Inlägg #34: Postat: 2002-10-26 00:26:00
foobar
Tänk om ni t.ex. börjar mobba män i allmänhet för att många män slår kvinnor. Tänk då ifall detta skulle bero på att män har mer testosteron i blodet, d.v.s. har högre aggresivitet generellt, så kämpar ni för det första för någonting ni inte kan uppnå. Dessutom skulle det vara orättvist eftersom det inte är männens fel att de har högre halt av testosteron i blodet.
Inlägg #35: Postat: 2002-10-26 01:03:00
foobar
haha, jag skrattar när du skriver att du tror att jag är feminist. Du vet ingenting om vem jag är. Jag tror inte ens att jag är vänligt inställd till kvinnor i allmänhet. Jag skulle säkert könsdiskriminera om jag fick chansen, och det på ren jävulskap. Teorier är fina men i slutändan är det ändå alltid känslor som styr över förnuft.
Inlägg #36: Postat: 2002-10-26 16:54:00
nix
frida: måste man vara feminist för att tycka att det är fel att våldta? Jag tycker att våldtäkt är ett brott fast jag är *inte* feminist.
Inlägg #37: Postat: 2002-10-26 17:00:00
frida
nix: nej det tycker jag inte att man måste vara. men sen tyker jag det är synd att feminist har blivit ett skällsord, alla som är beredda att kämpa för att män och kvinnor ska ha samma möjligheter är ju feminister!
Inlägg #38: Postat: 2002-10-26 17:02:00
frida
foobar: jag måste påpeka att jag inte anklagar män som personer för att det gillar bröst. det är väl klart dom gör, på samma sätt som många tjejer gillar muskler. om jag vänder mig emot något så är det medias hysteriska fixering på tjejkroppar, och då endast en typ av kroppar. som om det bara fanns ett ideal.
Inlägg #39: Postat: 2002-10-26 17:04:00
frida
jag motsätter mig stela skönhetsideal i almänhet. men ser ändå tydligt att det finns ett bredare ideal för killar. dregen, håkan hellström, anders svensson och till och med christer sjögren anses ju sexiga. idealet för tjejer är så mycket snävare. finns det nån kvinna över 50 som anses snygg har hon gjort x antal operationer för att duga.
Inlägg #40: Postat: 2002-10-26 17:06:00
frida
jag vill se mer bredd och mindre sterotypa ideal. media som förutsätter att alla killar gillar silikonbröst har ju faktiskt missat en stor del av marknaden. samtidigt som jag tror att dessa bilder påverkar unga killar och tjejer att tycka att just det ideal de ständigt matas med är det enda rätta.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...