Inlägg #1: Postat: 2002-10-21 17:42:00
|
Michael Lundahl |
Att dessutom underförstått antaga att Spears och Aguilera inte har vackra inre egenskaper är rent ut sagt fånigt. Båda personeran är onekligen skickliga entertainers med en genomslagskraft som ingen av oss Sourze-skribenter någonsin kommer att få, oavsett hur vackert intellektuella våra artiklar än är. Årets nobelpristagare i litteratur är onekligen ytterst vackert intellektuell inombords. Men jag vet ändå inte ens vad han heter. Spears och Aguilera vet jag vilka det är dock.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-21 18:38:00
|
Marcus P |
Jag vet vem Svartenbrandt är också. Och Jackie Arklöv. Och Adolf.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-21 20:09:00
|
Michael Lundahl |
Såvitt ajag vet har inte nämnda kvinnor begått brott i 40 år alt. skjutit poliser alt startat världskrig. Men tack för att du pekade ut ytterligare exempel på att på inre "skönhet".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-21 20:18:00
|
Marcus P |
Är inte Svartenbrandt en enastående entertainer kanske? Har han inte en genomslagskraft som knappast mången Sourzeskribent lär få? Och jag menade Adolf H Lundin, chef för Lundin Oil.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-21 21:01:00
|
Michael Lundahl |
Men suck. Gör dig inte fånig i onödan Marcus. Du vet mycket väl vad jag menar.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-21 22:09:00
|
Marcus P |
Ja. Och du vet nog vad jag menar: att Spear Britney och Christina Tequilera har en hel industrisektor i ryggen och dessutom anspelar på ditt favoritämne sex och därför säljer, betyder inte att den typ av "konst" som de representerar är önskvärd. Marita tycker det inte heller. Det du föreslår är att "känd" är ekvivalent med "bra", vilket i min mening är nåt i stil med tjurbajs. Själv tycker jag att ytfixering är en styggelse - såvida man inte håller på med fysikalisk kemi.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-21 22:58:00
|
Michael Lundahl |
Men var lite mer poliskt korrekt va!? Och låt för faaan bli att antaga att det finns minsta lilla positiv inre egenskap hos Spears/Aguilera. Näe fy för den lede om man skall vara tvungen att behöva NYANSERA sig. Då går det ju inte att utmåla dem som Utseendedjävulens små konkubiner.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-21 23:10:00
|
Marcus P |
Nu läser du väl ändå mellan raderna. Aguilera kanske är jättegullig, och? Hon säljer skivor därför att skivindustrin bestämt att hon ska vara ansiktet framför dess produktion. Och att hon är det beror just på hennes utseende och vilja att klä av sig. Just eftersom ditt favoritämne säljer - även till andra. Det där med nyanser är visst något som du själv skulle behöva tänka på - EFTER att du byggt upp ditt krossade glashus igen.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-21 23:12:00
|
Marcus P |
För handen på hjärtat Micke, just nyanserad är inte en egenskap som du kan stoltsera med att ha i dina kommentarer. Engagerad, visst, men nyanserad, knappast. "Utseendedjävulens små konkubiner", var får du allt ifrån egentligen? Tja, det vete fåglarna. Inte är det från mina kommentarer i alla fall. Eller från Maritas artikel.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-22 06:30:00
|
eller |
så accepterar vi bara att sex alltid kommer att sälja.. det är ju faktiskt den primitivaste instinkten. som bidrar till kärlek; familj och sympati för andra människor. En del är fulare än andra, en del är intellektuella. Inget är rätt, inget är fel.. det kallas mångfald.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-22 11:27:00
|
Marita |
ungefär så Marcus var vad jag menade. tack. Nu slapp jag göra det själv.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-22 12:53:00
|
Michael Bärlin |
Marcus, var passar köparna in i din ekvation? Är det BARA "industrin" som väljer vilka som ska sälja bra? Uppenbarligen att du argumenterar mot detta måste vara ett misstag från din sida är nämnda artisters ""konst"" önskvärd av väldigt många människor.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-22 16:41:00
|
Marcus P |
Köparna passar in strax snett under "reklamen".
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-10-22 16:45:00
|
Michael Bärlin |
Jag förstår, det är alltså den gamla tesen om att människor saknar egen vilja som dammas av igen?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-10-22 20:45:00
|
Stefan |
Smågodis säljs ofta med klatchiga färger, men efter att ha köpt sig en påse och mulat i sig allt finns det bara jäst tomhet kvar. Godiset är inte mer än sin klatchiga färg och lite smakämnen, massproducerat. Tacka vet jag ett saftigt äpple. Spears och annan tuggummipop är inte mer än smågodis. Det ska konsumeras snabbt och utseendet är ofta viktigare än nyanserna i smakerna. Godis är avsett att ätas utan eftertanke.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-10-22 20:50:00
|
Stefan |
Godis är också designat tro det eller ej och önskvärt av väldigt många människor. Dessutom marknadsförs det ordentligt. Mycket mer än äpplen. Vad säljer mest?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-10-23 01:01:00
|
Marcus P |
Människor saknar inte egen vilja. Men vår vilja är jävlit lätt att påverka och ändra.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-10-23 09:39:00
|
Michael Bärlin |
Om det nu är så att det är lätt att påverka människors vilja är din vilja lätt att påverka Marcus, eller talar du om svagare människor? ändrar det inget i sak. En ändrad vilja är fortfarande en vilja.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-10-23 09:40:00
|
Michael Bärlin |
Stefan, visst är det då tur att vi har ett samhälle där du kan äta dina äpplen och jag mitt godis?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-10-23 14:15:00
|
Marcus P |
Självklart är även jag påverkbar. Men eftersom jag inser att jag är det, blir jag nog automatiskt lite mindre påverkad. Eller också blir jag dubbellurad. En ändrad vilja är inte en fri vilja, och det var väl den fria viljan vi diskuterar? Härifrån är det nära till våldtäktsdiskussionen: om hon är drogad, gör hon inget motstånd. Och då ville hon väl?
|
|