|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-21 01:18:00
|
|
a forts |
Se på Mcd. Inte fan får jag nån "LOVE" eller "delad glädje" av att äta deras skitmat som dessutom gör att jag dör i förtid å så..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-21 07:10:00
|
|
Carola |
Att marknadsföra sig är en grej, det jag reagerar på är hur man gör det. Tror inte att ex. ob måste göra ett sånt dåligt försök för att överleva, apotekets tamponger säljer ju ändå. Att man köper varor tillverkade av barnarbetande är vidrigt, trots att man ändå gör det. Att man inte får love, eller delad glädje av McD är ju klart, reklamen att man skulle få det, är också vidrig.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-21 07:11:00
|
|
Carola |
Inte går vi där jag jobbar och säger "eran död vårat bröd" trots att vi trycker mycket till ex. begravningar. finns "hemskare" varienter som jag inte vill ta upp här. Reklamen behöver inte "luras", den kan vara mer informationsrik istället, vilket kanske kommer att göra det jobbigare för många företag att komma på ett käckt sätt att få dit oss. Vilket sen kanske kan få oss att få upp ögonen för andra märken och alternativ.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-21 07:11:00
|
|
Carola |
Så visst, du har rätt på så sätt, tyvärr, men det hänger ju eg. på oss som går på skiten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-22 09:53:00
|
|
anders |
Kommer osökt att tänka på:
"Nie wieder zu viel bezahlen!" som jag läste i skyltfönstret till Bestattungs Discount, en tysk begravningsbyrå. Ingen lögn direkt. Smakfullt dekorerad med kistor av alla slag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-22 12:39:00
|
|
Carola |
Tänkte lägga till ett par saker som vi kör med, yrkesskada, distans; Men jag vågar inte.:
|
| |