Gud är en komiker

Inlägg #1: Postat: 2002-10-20 20:04:00
Philip
Och var står det i bibeln att man inte får dricka alkohål?
Kannibalism, eller så e de en symbolisk handling?
Kan du utveckla de du skrev om att jesus kastade första stenen?
Inlägg #2: Postat: 2002-10-21 00:01:00
Naseer
För det första, häcklade jag alla religioner, det märker du om du läser alla texter en gång till. Det var liksom meningen med texten. Skulle jag bli utslagen ur systemet så skulle jag knappast söka kyrkan, jag skulle gå till socialen.
Om Jesus och stenen? Jag rekomenderar att du läser texten ännu en gång. Jag skrev satir, inte en text baserad på fakta. Jag ville bli ironisk och visa att religion tar sig själv på för stort allvar.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-21 15:54:00
Philip
Jo för så enkelt är det ju, gå till socialen så fixar dom ett liv åt dig. Ja snackar om människor som har tappat förtroendet för staten och socialen. Häckla religioner hur mycket du vill men nu snackar ja om vissa människor som du häcklar, det märker du om du läser min text en gång till.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-22 00:10:00
Naseer
Socialen - jag snackade inte om andra männsikor, jag pratade om mig själv. Klart att folk söker sig till kyrkan, annars hade den inte funnits kvar. Jag har upprepat det här ett antal gånger i kommentarerna, jag kritiserar inga personer för deras tro, jag har respekt för folks tro. Jag gillar dock inte instutionen religion.
Philip, starta gärna en debatt, det känns som en omväg att gå kommentar vägen.
Laddar...