Varför varna om det inte behövs?

Inlägg #1: Postat: 2002-10-17 12:46:00
Michael Bärlin
Vem är den där vita medelåldermannen du talar om? Har du hans adress?
Inlägg #2: Postat: 2002-10-17 12:53:00
Carola
Johanna: Tack! Det värmde och det behövdes, känns nästan hopplöst att bli förstådd ibland. Och dina ord skriver jag under på!!
Inlägg #3: Postat: 2002-10-17 14:23:00
JPA
Michael Bärlin, den där vita medelåldermannen...Du??
Inlägg #4: Postat: 2002-10-17 17:30:00
Jesper N
JPA, min poäng är att det försvar för barnen som du verkar förespråka riskerar att skada barnen. Det retar mig att du antyder att jag avfärdar allt försvar av svaga mot den vite medelåldersmannen. Vad har du fått det ifrån? Om du fösöker debattera med argument istället för med beskyllningar så kan vi båda lära oss något.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-18 13:39:00
JPA
1. Den sexuella normen som finns idag bla a att unga tjejer blir av med oskulden vaginalt och analt samma kvall ar inte skapad av tjejerna utan av den vite mannen - begreppet fraan sociologin med hanvisning till vasterlandsk kulturimperialism. Saa det ar den diskursen min dotter skall skyddas av.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-18 13:40:00
JPA
2. Ska hon ha analsex saa ska hon vara gammal nog att kanna sig stark i sin identitet och inte emotionellt beroende av killen risk for att han lamnar henne om inte hon gor saa.... Och jag vet vad jag talar om. Prata med vilken skolkurator som helst, saa faar du ocksaa lite info om hur det ar.
Inlägg #7: Postat: 2002-10-18 13:55:00
Jesper N
JPA, var de senaste kommentarerna till mig? Jag har inga åsikter om det du vill försvara dina barn mot, kanske inte ens sättet du vill göra det på. Jag tror däremot att för mycket beskydd är skadligt, "moralpanik" är ett begrepp som beskriver detta överbeskyddande. Dessutom är det störande när du insinuerar att jag har åsikter jag aldrig uttryckt; jag har inte vädrat någon åsikt i de ämnen du antyder att jag är okunnig.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-21 14:51:00
Michael Bärlin
JPA, jag är inte riktigt medelålders än, men tycker ändå att det är stötande med sådana grovt generaliserande uttryck. Jag är innerligt trött på att vita varför just vita? medelålders män beskrivs som generellt onda, med vissa undantag. Vem ska skydda oss män från den vita medelålders kvinnans vansinniga beskyllningar?
Laddar...