Humanitet

Den här tråden diskuterar artikeln Humanitet.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-17 15:31:00
erikdv
Här i Göteborg är de flesta alkisar jättetrevliga tycker jag. Pedagogiska på nått sätt. Först berättar dom om sina problem och sedan försklarar dom varför man aldrig ska dricka sprit. Det finns mycket visdom där. Titta inte ut genom fönstret.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-17 15:36:00
Jon B
Det man gör gör man ju mest för sin egen skull. Även lyssnar. Eller skickar pengar till Rädda Barnen.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-17 16:24:00
Martin
enkelt - du är human. Hela världen kan omöjligen vara ditt ansvar. Dela med dig av din humanitet med dina nära, och till resten av världen efter samvete och förstånd.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-17 17:01:00
Dan
Om killen på andra sidan jorden vevar iväg en massa pengar på en sportbil, betuder att samhället får så mkt pengar. Pengarna går till skatt som kan hjälpa de behövande i bästa fall, knappast så i Sverige, dock och framförallt kanske bilfabriken får anställa en till, som köper så varm korv, att korvgubben anställer en alkholist och ger honom pengar i utbyte mot arbete.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-17 17:23:00
flemens
Glenn Frey gamla Eagles medlemmen har gjort en bra låt om denna problematik.

"I´ve got mine"
Inlägg #6: Postat: 2002-10-18 02:18:00
Gnurf
Ingen kan göra allting men alla kan göra något. Jag är med i Amnesty och skänker 150 kr varje månad, köper Situation Stockholm då och då av de som har försäljningstillstånd, skänker en slant till uteliggarna med jämna mellanrum. Om alla hjälpte till lite grann skulle världen bli trevligare. Många gör det och även du kan göra det. Peace! :
Inlägg #7: Postat: 2002-10-23 00:07:00
Stefan
Visst är det underligt att så många verkar tycka att misär gör sig bäst på TV i diverse inspelade skandalprogram. Kanske för att den går att hantera, dvs stänga av?
Inlägg #8: Postat: 2002-10-23 12:51:00
Pågen
Liselotte tycker förmodligen att jag inte är humanist. Hon citerar mig som "påhoppare" i en annan artikel. Men en av de få saker som tvingar mig att titta bort från tvn är då de visar svältande barn. Humanist?
Laddar...