|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-16 16:38:00
|
|
Michael Lundahl |
Det är inte det Sanna säger... utan hon verkar vända sig emot den journalistiska trenden att spela på litenhet enlig gammalt gott-mot-ont-mentalitet där Liten God och Ren och Stor Ond och Hänsynslös. Mången journalist försöker skapa en bild av Den Lilla Människan tm i kamp mot Makten. Personligen tycker jag sådant är fullständigt bullshit. Det är passiviserande och lurar människor att tro "Hej, jag behöver inte engagera mig för jag är totalt f*cked av Makten ändå".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-16 16:41:00
|
|
Michael Lundahl |
I fallet med D.J. påpekar Sanna att Josefsson använt "Stor struntar i Liten"-argumentet för att framställa sig själv i god dager... och sedan kör han exakt samma sak mot Sanna och skyller på "Har inte tid". Mr. Jag-Är-Så-Djävla-Coll-För-Jag-Struntade-I-Journalistpriset har tydligen viktigare saker för sig än att svara en liten yttepytte journalist som Sanna. Josefsson-bröderna kan vad mig anbelagnar gå och kamma sig för båda tillhör de samma elitistiska media-pack som alla andra.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-16 16:42:00
|
|
Michael Lundahl |
coll cool
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-16 16:47:00
|
|
Marcus P |
Bara för att man har samma efternamn behöver man inte vara släkt. För övrigt var det antagligen Sourze som klottrade dit "LA har inte svarat", inte DJ. Varför skulle DJ följa upp sin egen krönika? Det är ju redaktionens jobb.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-16 16:56:00
|
|
Ana Udovic |
Alltså, Marcus P har rätt. Det var vi i redaktionen som berättade att han inte svarat. Sen var det ju trist att inte heller Dan Josefsson svarade på Sannas text. Frågan är dock ifall Dan Josefsson ens ville ha svar från Adaktusson. Eller ifall Sanna kanske helst hade velat ha svar från Jan Josefsson. Sen att det finns offer för makten är ju helt obestridbart. Alla är dock inte offer, man ska vara försiktig med offerollen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-16 17:13:00
|
|
Sanna1 |
Finally. I hope Marcus påpekande vet jag ju redan. Det står i min text oxå att Sourze skrivit P.S:et. Där gör ni er inte så mycket till offer som "små och sympatiska" lite som när Spray skriver kram på varenda räkning, redax-jargong..
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-16 17:17:00
|
|
Sanna2 |
Poängen är att nu pratar vi i inlägg efter inlägg om Dan - och han är inte här, det är taskigt och fånigt. Lika fånigt är det att halvironiskt göra L.A till maktikon när han tackar nej. Svar från Jan J. hade jag absolut inte väntat mig. Känner mig inte så offrad, har mest skoj. :
|
| |