|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-16 09:16:00
|
|
Michael Lundahl |
En skadad MÄNNISKA är en för mycket, oavsett ålder. Men livet kan inte bli ofarligt hur du än gör. Vi får faktiskt vara realister också... det kommer att gå åt barn... det kommer att gå åt vuxna. Vi ska hålla nere siffrorna, javisst. Men noll-vision kan vi inte hoppas på än. Därför får det vara lite måtta. En del av de förslag som cirkulerat är rent absurda... som att man typ skall hänga över ungarnas axel så fort de är på nätet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-16 10:04:00
|
|
sten |
PS Har mejlat om Sourze. Blev väl fel adress ige
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-16 13:33:00
|
|
Paula |
Jättebra inlägg. Självklart är även jag medveten om att inte ALLA barn har det förspänt med socialt skyddsnät. Barn och egentligen människor i alla åldrar kan råka illa ut, på nätet såväl som ute på stan. Till och med i sina egna hem. Jag vill absolut inte att vi ska skita i vad våra barn gör på nätet, bara att man skall se lite annorlunda på det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-16 14:13:00
|
|
Lena V |
Jag har bara varit chattaktiv i fyra år, men en ganska flitig sådan. Det största gemensamma nämnaren bland dom jag snubblat över är "identifikationsleken" alltså, alla är inte vad dom utger för att vara, gammal som ung. KåtCamilla måste bli fullt medveten om att SnyggKåtaTommy16 som hon har sexuella chattkontakter med, kanske också leker "identifikationsleken".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-17 10:25:00
|
|
Jesper N |
Man behöver inte avfärda "det farligt starka som finns därute", men för mycket övervakning och moralpanik kan göra enorm skada på barn.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-17 12:01:00
|
|
JPA |
Bra Carola. Och Jesper m fl, sluta avfarda alltid allt forsvar som gaar utpaa att forsvara svaga mot den vita medelaaldersmannen som MORALPANIK. Jag ar saa djavla trott paa det begreppet. Vaddaa moralpanik! Faar man inte forsvara sina barn eller?? Alla daggdjurshonor djor det. MRRRR!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-18 12:42:00
|
|
Jon B |
Äpplen: Kontakter IRL är innebär en fysisk risk, vare sig man kallar sig knullcamilla eller Pryda Petra.
Päron: Så länge kontakten är virtuell kan bara flickornas känsliga själar skadas. Huruvida pojkar har själar som kan skadas av att se jämnåriga putande flickor är fortfarande inte utrett;
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-20 09:52:00
|
|
suz |
varningar behövs då datorn står ofta i en trygg hemma miljö och den som vill illa nästlar sej in när barnet känner sej tryggt, här kan "fula farbrorn" prata med barnet utan at bli ivägschasad och han kan vara som styga vargen kamoflerad til mormor,,
|
| |