SD skyller mig för landsförräderi

Inlägg #1: Postat: 2002-10-15 23:52:00
Whilde
Ja, när det gäller starta eget-bidrag så stämmer det att kvinnor och invandrare kan få förlängt med fem månader, vilket i sig är tokigt eftersom det borde vara idé och engagemang som avgör, oavsett nationalitet och kön. Och ja, helt öppna gränser skulle innebära omställning och konflikt, men långsiktigt ett sätt för oss alla att utvecklas. Mvh Whilde
Inlägg #2: Postat: 2002-10-17 20:18:00
Christer H
Människor är mestadels rationellt tänkande varelser. Skulle Sveriges gränser öppnas fritt, med bibehållna sociala förmåner skyddsnät, så skulle vi översvämmas av fattiga/gamla/sjuka/kriminella/slöa... från hela världen. Vårt samhällssystem skulle kollapsa fortare än Wilde anar. Tyvärr, för din tanke är nog god. Mvh CH
Inlägg #3: Postat: 2002-10-17 23:21:00
Whilde
Jag har aldrig sagt att skyddsnätet ska bibehållas så som det är utformat idag. Tvärtom, har du läst mina texter vet du att jag anser det svenska skyddsnätet vara förlamande, förslöande, fördummande. Mvh Whilde
Inlägg #4: Postat: 2002-10-18 10:24:00
Christer H
Ursäkta, jag har inte läst dessa texter av dig. Men det kan du väl heller inte begära? Rekommendera några, så kan jag återkomma. Mvh CH
Inlägg #5: Postat: 2002-10-18 10:45:00
Whilde
Bidraget som opium tas upp i den här texten. Även "Bränn hemma, jobba svart" och "All jävla makt åt folket". Mvh W
Inlägg #6: Postat: 2002-11-28 02:25:00
rask
din filur... jo, jag håller med dig helt o hållet angående bidragens förslöande o fördummande av individen o inspirationen...

men... du skola icke förglömma att även du, som den artist du alltid varit, nyttjar o har nyttjat bidrag nästan hela ditt vuxna liv... eller hur? hmm... trampade jag på några tår nu???
Laddar...