Med hängpattar och hängröv

Inlägg #1: Postat: 2002-10-14 17:57:00
Angelica GoldenAngel
Mjae det var inte det jag menade. Vad jag menade var, att ofta sminkar tjejer sig och gör sig vackra för att stärka sitt eget självförtroende. Och för att de är rädda att inte duga så att mannen tittar efter någonting bättre. Förstår du?
Sedan är det ju så att killar stajlar till sig för tjejer och tjejer för killar. Det är naturligt. Men det får inte vara så att man inte vågar gå utanför dörren utan krigsmålning. Många är tyvärr sådana.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-14 17:59:00
Angelica GoldenAngel
Dörrmatta ska ingen vara, varken man eller kvinna. Man ska GE och TA. Jämlikhet har ingenting alls att göra med detta. Jämlikheten är på gott och ont.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-15 10:15:00
Miata
OK: Jag förstår inte på vilket sätt du menar att vi skulle göra oss till dörrmattor för att vi har svårt att acceptera oss som vi är utan alltid måste göra oss till. Du OK verkar faktiskt ha blivit rädd här.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-26 23:51:00
beauty
ok blanda inte in jämlikhet i det här för detta handlar absolut inte om det. detta handlar om kvinnors osäkerhet för sitt utseende. jämlikhetsfrågan misstolkas och används alltför ofta i fel sammanhang. ryck upp dig OK
Laddar...