Kommentera Hans Wiklunds krönika

Den här tråden diskuterar artikeln Kommentera Hans Wiklunds krönika.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-14 15:35:00
Christer H
Underbart! Jag har alltid gillat, Wiklunds genuina filmkunnande och hans förmåga att intervjua filmens stora, utan den vanliga falska inställsamheten. Denna krönika bekräftar bara mitt intryck av HW som en man med integritet. Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-10-14 16:30:00
erkdv
jag tycker tycker det är skitkul att nån med lite pondus vågar tycka saker.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-14 16:50:00
Bruce Campbell
Wiklund är en sån som ställer sig lite framför märket när han kastar pil. Visst, har man Hoberts meritlista borde man inte få sköta klappan på Vita Lögner, men att göra film handlar inte det - det handlar om att skaffa pengar. Och klämmer man fram deg till en sån filmsvit så är man i alla fall duktig på något. När kommer Pillertrillaren II?
Inlägg #4: Postat: 2002-10-14 19:13:00
sten
Finns det några gränser för obetald reklam. Hobert och Endre intervjuas i alla medier inför premiären. Detsamma sker vid Grabben i graven bredvid"Intervjuerna är väldigt lika och finns i alla tidningar. Vad eller vem ligger bakom?
Inlägg #5: Postat: 2002-10-14 19:59:00
Oskar S
Jaha, din språkokunnighet besvärar dig och inger dig komplex, än sen?
Kanske är kinesiska filmer och ryskt språk helt enkelt genuint bättre än den amerikanska skit du faller för.
Ryska talas btw av betydligt fler än svenska någonsin kommer göra, samma sak gäller för kinesiskan.
Mmmm´kay?

Svenssonhumor - patetiskt.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-15 17:24:00
Kråkan
Håller med till 100 angående Hob-mannen. Har aldrig förstått meningen med att dra in dödssynderna förmodligen vet han inte själv hur han ska hitta någon koppling till dem. Och varför ha ett stående par med som några andra Batman och Robin hon är för övrigt en usel skådespelerska?
Inlägg #7: Postat: 2002-10-17 14:31:00
flemens
Äntligen är det nån som talar öppet om den svenska "skådespelareliten" och deras radioteateraktiga sätt att prata.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-17 22:15:00
kalle ku
Precis som att svensk film suger så suger svenska filmkritiker.
Inlägg #9: Postat: 2002-10-23 17:52:00
Festen
En dansk regissör som jag känner sa samma sak om den danska dogmafilmen "Festen" som jag i min enfald hyllade inför honom.
Han dissade helt enkelt replikerna och trovärdigheten. Det tog hart pa mig, jag som nastan satt och grät genom hela filmen.
Men saklart har han rätt, storyn är ryckig och absurd, replikerna levereras pa flasigt och nyanslöst sätt, och inte fan vet vi bättre, vi fattar ju ärligt talat inte danska!
Inlägg #10: Postat: 2002-10-25 05:21:00
Ziggy
Wiklund verkar bitter
Inlägg #11: Postat: 2002-10-26 10:51:00
Hoho
Jodå gott folk, svensk film kan nog bli stor i USA fast de inte fattar svenska. Hollywood kan ju alltid göra en lortig remake med lyckligt slut. ;
Inlägg #12: Postat: 2002-10-26 18:51:00
Krieg
Aldrig läst maken till dålig "filmkritik".Finns "Wiklund"?? Jag har aldrig tidigare hört talas om karln! Hans "kritik" saknar all substans, bara dåligt underbyggda rallarsvingar. Skall man ägna sej åt filmkritik, räcker det inte att bara stava till skit. Det gäller att ha kunskap om mediet, historiskt, ideologiskt, konstnärligt.
Laddar...