365 miljoner torskar kan inte ha fel!

Inlägg #1: Postat: 2002-10-12 11:35:00
Anna Li
Det känns så bra att man åtminstone lyckas kommunicera något till någon!
Inlägg #2: Postat: 2002-10-14 13:35:00
Michael Lundahl
Två saker med detta: 1 Samma gamla våtdröm som feminister tröstat sig med i evigheter: Män är egentligen rädda, små och svaga. 2 Som många har påpekat för mig: Är det bara läsarens fel om budskapet inte går fram?
Inlägg #3: Postat: 2002-10-14 13:38:00
Michael Lundahl
Mitt svar på 1 Ja det är klart som FAN att män också är mänsliga! Tror du att vi tycker det är KUL att behöva spela stark och ledare hela tiden?! Jag har nära släktingar som jobbat sig till VRAK på grund av den djävla mansrollen. Vill ni ha makten? Fine, ta den... för jag vill då fan inte ha den om den kommer att förvandla mig till de människospillror jag har sett vissa bli.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-14 13:40:00
Michael Lundahl
Och vad gäller 2... Om budskapet inte gått fram, då är det inte nödvändigtvis säkert att det enbart är läsarna som är idioter... det kan faktiskt också vara så att skribenten uttryckt sig på ett dubbeltydigt/otydligt sätt. Eller en kombination. Men om en läsare tolkat fel, då är det enbart DÅLIGT av skribenten att gå ut i stilen "Äh, ni är så dumam som inte fattar vad jag menar". Har man inte tålamod att förklara sig, då får man räkna med hårda mothugg. Och det gäller dig också Anna Li.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-14 17:27:00
Sune
Michael: Lille vän - varför så hysterisk? Saknas flickvän? Har du alldeles kissat på dig?
Inlägg #6: Postat: 2002-10-14 18:27:00
Oskar S
Sune, nu överdriver du. Det är inte bra att bemöta honom på den nivån.
En travesti på Ulf Lundell.

Nej, Mikael, de behöver inte alla vara små och svaga. Men tyvärr så är många killar dels mindre emotionellt utvecklade än sina kvinnliga motsvarigheter och dels har de lärt sig att förtryck och kontroll är en del av mansrollen. Att vi alla tjänar på att det upphör torde vara en självklarhet. Män bör sträva efter jämlikhet.
Inlägg #7: Postat: 2002-10-14 18:27:00
Oskar S
Vid samlag kan killen gärna få spela lite dominant gentemot sin kvinna om hans självbild förbättras av det. Men det handlar om ett SPEL, inte verkligheten.
Laddar...